آفتاب
دبیر خانه کارگر غرب تهران:

«مدیران اتوبوسی» شستا را به انحراف کشیدند/ مراقب واگذاری‌ها باشیم

«مدیران اتوبوسی» شستا را به انحراف کشیدند/ مراقب واگذاری‌ها باشیم

دبیرخانه کارگر غرب تهران می‌گوید که واگذاری و فروش شرکت‌های زیرمجموعه شستا نباید به گونه‌ای باشد که دو برابر پولی که از فروش آنها بدست می‌آید بعدها برای پرداخت مقرری بیکاری به کارگران هزینه شود.

«اکبر قربانی» دبیرخانه کارگر غرب تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه «شستا» به منظور تامین نقدینگی، گفت: واگذاری و فروش شرکت‌های زیرمجموعه شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) نباید به گونه‌ای باشد که دو برابر پولی که از فروش آنها بدست می‌آید بعدها برای پرداخت مقرری بیکاری به کارگران هزینه شود.

وی با بیان اینکه بیکاری و برهم ریختن عرضه و تقاضا در بازار کار هم اکنون به مرحله‌ای رسیده که با پرداخت دستمزدهای ناچیز به بهانه به کارگیری بیکاران از آنها بیگاری می‌کشند، گفت: در چنین شرایطی نمی‌توان واگذاری‌های بی‌ضابطه و بی‌مبنا انجام داد و این شرکت‌ها را به کسانی واگذار کرد که اهلیت نداشته باشند.

قربانی با تاکید بر اینکه تکرار تجربه خصولتی سازی در پی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی محکوم به شکست است، گفت: اگر مدیران شستا به این نتیجه رسیده‌اند که واگذاری شرکت‌ها به نفع بیمه‌شدگان و تامین نقدینگی است باید این کار به گونه‌ای انجام شود که برای مردم شغل ایجاد شود تا در نهایت سود واگذاری‌ها به جیب مردم برود.

دبیرخانه کارگر غرب تهران افزود: از این رو باید ریز به ریز جزئیات واگذاری‌ها به صورت شفاف اعلام شود تا همه از اهلیت خریدار مطمئن شوند؛ در غیر این صورت کاری جز حیاط‌خلوت سازی و بهره‌مند کردن عده‌ای که کوچترین شناختی از جامعه کار و تولید ندارند نکرده‌ایم. در واقع با دست خود بیکاری، فقر و تباهی را به مردم هدیه می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی یکی از جاهایی بوده که همواره مدیران به صورت اتوبوسی در آن جابه‌جا شده‌اند، گفت: در دولت‌های نهم و دهم شستا هیچ ارتباطی با بدنه جامعه کارگری نداشت و مدیران اتوبوسی، آن را به انحراف کشیدند. کار حتی به جایی کشیده شد که که نالایق‌ترین‌ها را به عنوان مدیران شرکت‌ها گماردند و آنها نیز دو دستی این شرکت‌ها را ورشکست کرده‌‌اند.

قربانی گفت: نتیجه این شد که هزارن کارگر تعدیل شدند و از روی ناچاری مقرری بگیر صندوق بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی شدند. در این شرایط هشدار می‌دهیم که مبادا آن روزهای سیاه تکرار شود و  لذا باید بیش از این مراقب عملکردها بود.

کد N1805387

وبگردی