آفتاب

نیکی هیلی: سازمان ملل علیه ایران اقدام کند/ تهران، تنش‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند

نیکی هیلی: سازمان ملل علیه ایران اقدام کند/ تهران، تنش‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند

نماینده آمریکا در سازمان ملل موشک‌های شلیک شده از یمن به ریاض را زنگ هشداری برای شورای امنیت سازمان ملل خواند و خواستار اقدام علیه ایران شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان،  «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد شب گذشته در سخنانی شلیک موشک‌های بالستیک انصارالله یمن به ریاض را زنگ هشداری برای شورای امنیت سازمان ملل دانست و مدعی شد که احتمالا ایران در پشت پرده کمک به انصارالله یمن در شلیک موشک‌های بالستیک قرار دارد.

هیلی همچنین خواستار مقابله سازمان ملل متحد علیه ایران شد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین ادعا کرد : « موشکی که نیروهای انصارالله به سمت ریاض پایتخت عربستان سعودی شلیک کرده‌اند، شامل تمامی نشانه‌های حملات سابق این گروه با سلاح ایرانی است.»

هیلی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره توافق هسته‌ای ایران، سخن می‌گفت، مدعی شد: « موشک‌هایی که به عربستان شلیک می‌شوند از ایران می‌آیند و دلایل بسیاری وجود دارد که حمایت ایران در انتقال اسلحه و موشک به نیروهای انصارالله یمن را اثبات کند.»

هیلی در ادامه اظهارات بی‌پایه و اساس خود طرح این ادعا که ایران تنش‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند، بر ضرورت ممانعت از شلیک موشک‌های بالستیک به سمت عربستان سعودی تاکید کرد.

روز گذشته یک فروند موشک بالستیک از سوی انصارالله یمن به پایتخت عربستان شلیک شد که طبق گفته مقام‌های ریاض این موشک قبل از اصابت منهدم شده است.

کد N1805373

وبگردی