آفتاب

هشدار نخست‌وزیر عراق به اقلیم کردستان/ نشست روز پنجشنبه سازمان ملل درباره فلسطین/ کشف گور دسته‌جمعی اقلیت مسلمانان در میانمار

هشدار نخست‌وزیر عراق به اقلیم کردستان/ نشست روز پنجشنبه سازمان ملل درباره فلسطین/ کشف گور دسته‌جمعی اقلیت مسلمانان در میانمار

جهان در ۱۲ ساعت گذشته تقریبا آرام سپری شد. مجمع عمومی سازمان ملل متحد شب گذشته قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن بر حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت تاکید می‌کند. کشف یک گور دسته‌جمعی در استان راخین میانمار و کشته شدن حداقل ۱۳۶ نفردر حملات ۱۰ روز گذشته عربستان به یمن از جمله مهمترین اخبار جهان در چند ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، مقام‌های ژاپنی از تایید برنامه خرید سیستم دفاع ضد موشکی از آمریکا برای مقابله با تهدید‌های کره‌شمالی، خبر دادند.

- مجمع عمومی سازمان ملل متحد شب گذشته با اکثریت بالای آرا قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که بر حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود تاکید دارد.

- عربستان برای سال ۲۰۱۸، بودجه‌ای که در تاریخ این کشور بی‌سابقه بوده را تصویب کرد.

- طبق آخرین نظرسنجی انجام شده در آمریکا، نیمی از مردم این کشور از استعفای رییس‌جمهوری خود به دلیل اتهام‌های آزار جنسی، استقبال کردند.

- سرویس امنیت فدرال روسیه از پیوستن چهار هزار و ۵۰۰ شهروند روس به گروه‌های تروریستی در خاورمیانه، شمال آفریقا و سایر نقاط جهان خبر داد.

- مقام‌های امنیتی در میانمار یک گور جمعی در استان «راخین»، که حاوی اجساد ده‌ها مسلمان روهینگیا است، کشف کردند.

-مشاور «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که عباس در آینده بسیار نزدیک به روسیه سفر می‌کند.

-اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه نشستی اضطراری به درخواست کشورهای مسلمان و عربی برگزار می‌کنند.

- نخست‌وزیر عراق به مقام‌های اقلیم کردستان عراق درباره نحوه برخورد با معترضان هشدار داده و اعلام کرده است که نظاره‌گر حمله به شهروندان نخواهد بود و دولت مرکزی دخالت خواهد کرد.

- سازمان ملل متحد از کشته شدن دست‌کم ۱۳۶ نفر در حمله‌های ۱۰ روز گذشته عربستان به یمن، خبر داد.

کد N1805355

وبگردی