آفتاب

ترامپ: مقام‌های آمریکایی توافق بدی با ایران داشته‌اند

ترامپ: مقام‌های آمریکایی توافق بدی با ایران داشته‌اند

رئیس جمهور آمریکا همزمان با اعلام راهبرد جدید آمریکا گفت: افردی در واشنگتن حکومت می کردند که برای آمریکا ناکامی های مختلف رقم زدند و قراردادهایی را امضا کردند که به سود کشورهای دیگر تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دونالد ترامپ در سخناني در واشنگتن گفت: « بيش از يک سال پيش، ما درباره مسئله اي صحبت کرديم و به صراحت هم گفتيم. در هشتم نوامبر دو هزار و شانزده، ما مردم راي داديم تا آمريکا بار ديگر باعظمت شود. ما از رهبري جديدي استقبال کرديم که راهبردي بسيار جديد و اميدهايي توام با شکوه داشت.

وي گفت: به همين علت است که ما امروز اينجا هستيم. اما براي بهره جستن از فرصت هاي آينده ما ابتدا بايد شکست هاي گذشته را درک کنيم. براي سالهاي طولاني، شهروندان ما نظاره گر آن بودند که سياستمداران کشورمان با ياس ها يکي پس از ديگري حکومت مي کردند. بسياري از رهبران ما فراموش کرده بودند که آنها بايد به صداي چه کساني گوش کنند و بايد از منافع چه کساني دفاع کنند.

ترامپ ادامه داد: رهبران ما در واشنگتن توافق هاي تجاري فاجعه باري را مذاکره کردند که سود کلاني را براي بسياري از کشورهاي ديگر به ارمغان آورد اما سبب شد هزاران کارخانه آمريکايي و ميليونها فرصت شغلي در آمريکا به کشورهاي ديگر برسد. »

ترامپ گفت:«رهبران ما به ملت سازي در خارج مشغول بودند درحاليکه نتوانستند ملت خودمان را بسازند و آن را در داخل سرپا نگاه دارند. آنها منابع مالي نيروهاي نظامي ما را کاهش دادند و تعداد آنها را نيز کم کردند. آنها منابع ناکافي دراختيار نيروهايمان قرار دادند و منابع مالي آنها نيز بي ثبات بود و ماموريت آنها نيز روشن نبود. آنها اصرار نکردند که متحدان ثروتمند ما سهم خودشان را براي دفاع پرداخت کنند. اين کار سبب شد بار عظيم و غيرمنصفانه اي بر دوش ماليات دهندگان آمريکايي و ارتش باعظمت ايالات متحده تحميل شود.»

رئيس جمهور آمريکا در ادامه با انتقاد از توافق هسته اي با ايران گفت:« آنها (رهبران سابق آمريکا) به آشفتگي هسته اي در کره شمالي بي توجهي کردند. آنها توافقي فاجعه بار و توافقي ناقص و بسيار بد با ايران منعقدکردند. آنها به تروريستهايي ازقبيل دولت اسلامي عراق و سوريه (گروه وهابي-صهيونيستي داعش) اجازه دادند تا کنترل بخشهاي وسيعي از سرزمينهايي را در سراسر خاورميانه در دست بگيرند. آنها انرژي آمريکا را هدر دادند. آنها مقررات تنبيه کننده و ماليات هاي فلج کننده اي تحميل کردند. آنها حاکميت ما را به ديوان سالاران خارجي در پايتخت کشورهاي خارجي و دور از اينجا تسليم کردند.»

49311

کد N1804802

وبگردی