آفتاب

۱۰ تیترداغ دنیای آی‌تی از مسدودشدن ویدئوی منفورترین چهره اینترنت تا تاکسی‌های پرنده اوبر در ۲۰۲۴

۱۰ تیترداغ دنیای آی‌تی از مسدودشدن ویدئوی منفورترین چهره اینترنت تا تاکسی‌های پرنده اوبر در ۲۰۲۴

با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای آی‌تی در روز دوشنبه 27 آذر 1396 می‌کنیم.

 

خبرآنلاین:

شماره 1-  تاکسی آنلاین اوبر تایید کرد لورفتن دیتای 57 میلیون کاربر، باعث تحت تاثیر قرار گرفتن 380 هزار کاربر سنگاپوری شده اما هنوز گزارشی مبنی بر سوء استفاده از این دیتا منتشر نشده است.

شماره 2- کمپانی Embraer SA شریک اوبر تکنولوجیز می‌گوید تاکسی‌های پرنده را تا 2024 وارد فاز تجاری-عملیاتی خواهد کرد.

شماره 3- عقب افتادگی دستیار صوتی دیجیتال کورتانا مشهودتر شده تا جایی‌که تنها 230 مهارت در کورتانا تعریف شده اما مهارت‌های الکسای آمازون بیش از 25 هزار دستور صوتی است.

شماره 4- گوگل با توسعه ARCore رسما مرگ پروژه تنگو را برای روز اول مارس 2018 اعلام کرد. سیستم واقعیت افزوده ARCore اوت گذشته راه اندازی شد و قابلیت‌های جدید واقعیت مجازی و افزوده مربوط به تنگو نیز در آن گنجانده شده است.

شماره 5- «تاویس اورماندی» محقق گوگل کشف کرده است که ویندوز 10 با سیستم مدیریت پسورد Keeper با کلی باگ و حفره عرضه شده است که می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد. البته سخنگوی مایکروسافت از ایجاد وصله امنیتی توسط تیم کیپر خبر داده است.

شماره 6- گوگل کروم نسخه جدید با ممانعت از اجرای خودکار ویدئوها اجازه میوت شدن صدا را نیز می‌دهد.

شماره 7 - ریچارد جاکویس مدیر سابق اوبر در نامه‌ای فاش ساخت مدیریت ارشد در جاسوسی از کمپانی خودران وایمو نقش داشته است. قاضی بر اساس این نامه جدید، دستور به تعویق افتادن کیس حقوقی را تا روشن شدن ابعاد ماجرا داده است.

شماره 8- پس لرزه‌های تصمیم آجیت پای، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال علیه قانون بی طرفی نت همچنان ادامه دارد. در تازه‌ترین ماجرا مسدود شدن 7 ساعته ویدئوی آجیت پای در یوتیوب قابل ذکر است که یوتیوب آن را اشتباه فنی خواند. این روزها آجیت پای به منفورترین چهره تاریخ اینترنت بدل شده است.

شماره 9 - هوآوی مرکز آزمایش اینترنت اشیاء در استرالیا راه‌اندازی کرد.

شماره 10 - اوراکل آمریکا کمپانی کلود کامپیوتینگ Aconex استرالیا را به مبلغ 1.6 میلیارد دلار (دلار استرالیا) خرید.

(عکس خبر متعلق به خودروی خودران اوبر)

 

5656

 

کد N1804528

وبگردی