آفتاب
حسین حبیبی مطرح کرد؛

نسخه‌پیچان ریشه مشکلات تامین اجتماعی را نمی‌بینند/ آدرس غلط می‌دهند تا بدهی‌ها را نپردازند

نسخه‌پیچان ریشه مشکلات تامین اجتماعی را نمی‌بینند/ آدرس غلط می‌دهند تا بدهی‌ها را نپردازند

حسین حبیبی گفت: ریشه مشکلات تامین اجتماعی در دولتی بودن آن و عدم پرداخت بدهی‌های دولت است؛ در این میان بعضی‌ها آدرس غلط می‌دهند.

حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با مشکلات سازمان تامین اجتماعی گفت: این‌روزها مدام بحث بحران در سازمان تامین اجتماعی به گوش می‌رسد؛ متاسفانه نسخه‌پیچ‌ها یکی از تجویزهایشان برای رهایی سازمان از بحران، بحث افزایش زمان برای  محاسبه مستمری بازنشستگی از دو سال به پنج سال است.

وی ادامه داد: این بحثی است که نمایندگان مجلس و دولت مطرح می‌کنند؛ گویی آدرس غلط می‌دهند تا از پرداخت بدهی‌های سازمان طفره بروند؛ در حالی که برای حل مشکل، ابتدا باید ببینیم ریشه بحران کجاست.

حبیبی در تشریح این مطلب گفت: ریشه بحران در تامین اجتماعی در مرحله اول، حاکمیت دولت بر این سازمان و دولتی شدن مدیریت آن، عدم پرداخت بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی و تحمیل صندوق‌های درآستانه ورشکستگی‌ست.

وی ادامه داد: در مرحله بعد، فقدان امنیت شغلی و کاهش بیمه‌شدگان، پرداخت حق بیمه ناقص و معیوب از جانب کارفرما، تعدیل‌های گسترده و عدم اشتغال‌زایی عوامل بحران‌زا هستند.

این فعال کارگری تاکید کرد: در سالهای گذشته، تامین اجتماعی حیاط خلوت سیاسیون شده‌است و منابع مالی آن به بازی گرفته شده؛ در شرایط فعلی اجازه ندهیم محاسبه مستمری‌ها از دو سال به پنج سال افزایش یابد؛ در عوض از دولت بخواهیم که به تعهدات مالی خود در قبال سازمان عمل کند و مدیریت آن را نیز که در ید اختیار دارد، از دولتی بودن خارج کند.

حبیبی در پایان گفت: صیانت از سازمان تامین اجتماعی که در زمره اموال بین‌النسلی کارگران است، وظیفه بی‌چون و چرای کارگران و تشکل‌های کارگری‌ست.

کد N1804478

وبگردی