آفتاب

زندگی امروز ما در گرو فهم دقیق تاریخ گذشته است/ تاریخ برای درس گرفتن و بهتر زیستن است

زندگی امروز ما در گرو فهم دقیق تاریخ گذشته است/ تاریخ برای درس گرفتن و بهتر زیستن است

رییس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه زندگی امروز ما در گرو فهم دقیق تاریخ گذشته است، اظهار داشت: ما با فهم تاریخ روابط خارجی به دنبال بهره گیری از آن به منظور ارتباط آنها در گذشته و حال هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد ظریف صبح امروز در نخستین کنفرانس تاریخ روابط خارجی که در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد گفت: ایران به عنوان تمدنی کهن تاریخ ساز است، بازخوانی تحولات مرتبط با تحولات بین المللی به ویژه ۲۰۰ ساله اخیر که بازتاب آن در زندگی امروز هم وجود دارد امری مهم است.

وی افزود: ایرانی‌ها از کهن‌ترین ایام سهم مهمی در برقراری ارتباط با دولت‌ها و ملت‌ها داشته‌اند و این امر در بستری از روابط تمدنی و فرهنگی استمرار داشته و در قالب رفتارهای دیپلماتیک تاکنون هم ادامه دارد.

رییس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه زندگی امروز ما در گرو فهم دقیق تاریخ گذشته است، اظهار داشت: ما با فهم تاریخ روابط خارجی به دنبال بهره‌گیری از آن به منظور ارتباط آنها در گذشته و حال هستیم. باید توجه داشت که مطالعه تاریخ برای ما توقف در گذشته و افتخار صرف به داشته‌های تمدنی ما نیست؛ تاریخ برای ما باید برای درمان امروز جامعه خود و دیگر جوامع باشد و تاریخ برای درس گرفتن و بهتر زیستن است.

ادامه دارد...

کد N1804450

وبگردی