آفتاب

فاصله صنعت و هنر باید کاهش یابد

فاصله صنعت و هنر باید کاهش یابد

جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما می‌تواند فاصله صنعت و هنر را کم کند.

به گزارش ایلنا، مسعود زنده‌روح کرمانی؛ داور بخش عکس جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما گفت: جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما شروع یک حرکت است که می‌تواند توجه بخشی از جامعه را به موضوع خودرو معطوف کند اما ضرورت دارد بخش خودرو سازی به مرور فاصله صنعت و هنر را کم کند و خودروسازی‌ها روی هنر سرمایه گذاری کنند.

زنده‌روح کرمانی گفت: امروزه زندگی‌ها ماشینی شده و خودرو هم نقش مهمی در زندگی دارد بخشی از خاطرات تلخ و شیرین انسان امروز با خودرو مرتبط است و ضرورت دارد به فرهنگ خودرو پرداخته شود و ارتباط آن با هنر بیشتر شود.

داور بخش عکس نخستین جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما گفت: خودروسازی ما در کارخانه خود را به روی هنرمند باز نکرده است و محصول تولید شده وقتی به خیابان های شهرهای شلوغ می‌آید مسائلی مانند ترافیک، آلودگی هوا و صوتی و ... مورد توجه قرار می‌گیرد در حالی که بسیاری از خودروهایی که در جهان تولید می‌شود هنرمندانه طراحی شده‌اند.

زنده روح‌کرمانی افزود: ضرورت دارد که خودروسازان به مسایل فرهنگ خودرو هم بپردازند و از سوی دیگر می‌توانند حامی جشنواره‌ها و حرکت‌های هنری شوند و یک برند ایجاد کنند.

«هفته نامه خودرو امروز» با هدف ترغیب هنرمندان حرفه‌ای به تولید آثار هنری ارزشمند در حوزه خودرو، خلق آثاری با نگاه ویژه به نقش خودرو در زندگی و کشف استعداد‌های هنری جوان و ویژه در حوزه صنعت خودرو و حمل و نقل جشنواره خودرو نما را در دو شاخه عکس و کارتون برگزار می‌کند و علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند تا صبح نهم دی ماه امسال آثار خود را به سایت جشنواره به نشانی www.carsfestival.comارسال کنند.

کد N1804128

وبگردی