آفتاب

زیرساخت های گازرسانی به شهر بهاباد یزد فراهم شد

زیرساخت های گازرسانی به شهر بهاباد یزد فراهم شد

اجرای خط لوله انتقال گاز بافق_ بهاباد، زیرساخت های لازم برای گازرسانی به آخرین شهر فاقد گاز استان یزد را فراهم کرد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران درباره بهره برداری از پروژه خط انتقال گاز بافق_ بهاباد اظهار کرد: اجرای این خط لوله از سوی این شرکت، افزون بر ایجاد زیرساخت های لازم برای گازرسانی به آخرین شهر فاقد گاز استان یزد، امکان گازرسانی به 73 روستا و واحدهای صنعتی طول مسیر را نیز ایجاد کرده است.

حسن منتظر تربتی افزود: با اجرای این خط لوله، امکان بهره گیری از این سوخت پاک برای واحدهای صنعتی طول مسیر همچون سنگ آهن مرکزی، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، معدن سه چاهون، گندله سازی بهاباد و... فراهم شده است.

وی اظهار کرد: برای اجرای خط لوله انتقال گاز بافق_ بهاباد به قطر 20 اینچ و طول 70 کیلومتر، بیش از 800 میلیارد ریال هزینه شده است.

تربتی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال 95 آغاز شده است، یادآور شد: این خط لوله، از خط لوله 24 اینچ بافق انشعاب گرفته و به سی جی اس شهر بهاباد متصل شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، عبور از 22 تقاطع و موانعی مختلف همچون رودخانه ها، جاده ها، هفت ریل راه آهن و مناطق کوهستانی و نیز معدن سنگ آهن سه چاهون باعث کندی اجرای این خط لوله شده بود.

وی با بیان اینکه شبکه داخلی بهاباد از سوی شرکت گاز استان یزد اجرا شده و تعداد قابل ملاحظه ای علمک نیز نصب شده است، گفت: پس از افتتاح این پروژه در هفته جاری، فرآیند اشتراک پذیری آغاز و نسبت به نصب کنتور اقدام می شود.

تربتی یادآور شد: در اجرای این خط انتقال گاز، بیش از 6 هزار شاخه لوله به وزن 6 هزار و 500 تن مورد استفاده قرار گرفته است.

 

کد N1804035

وبگردی