آفتاب

بررسی پیش‌نویس قطعنامه قدس در شورای امنیت/ ۲۰ کشته در حمله هوایی ائتلاف عربی در یمن/ ادعای روزنامه کویتی درباره حمله اسرائیل به کارخانجات نظامی ایران در سوریه

بررسی پیش‌نویس قطعنامه قدس در شورای امنیت/ ۲۰ کشته در حمله هوایی ائتلاف عربی در یمن/ ادعای روزنامه کویتی درباره حمله اسرائیل به کارخانجات نظامی ایران در سوریه

جهان در ۱۲ ساعت گذشته با تحولات مهمی در عرصه منطقه و جهان همراه بود. بررسی پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره قدس در سازمان ملل، حمله هوایی ائتلاف عربی علیه مردم یمن با ۲۰ کشته و ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای درباره تحولات قدس از جمله این اخبار است.

به گزارش ایلنا، - شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال بررسی پیش‌نویس قطعنامه‌ای است که هرگونه تصمیم درباره وضعیت قدس را فاقد وجهه قانونی دانسته است.

- «سیف الاسلام قذافی» فرزند رهبر سابق حکومت لیبی، خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آماده می‌کند.

-حمله‌های هوایی شب گذشته ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه مردم یمن، دست‌کم ۲۰ کشته برجای گذاشت.

-وزیر دفاع آمریکا اقدام‌ها علیه مسلمانان روهینگیا را هولناک خواند.

-رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت، مردم فلسطین به خاطر قدس و برای ناکام گذاشتن تصمیم دولت آمریکا می‌جنگند.

- «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با وزیر خارجه قطر در دوحه درمورد پیامدهای تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در مورد قدس گفت‌وگو کرد.

- «عبدالله دوم» پادشاه اردن به واتیکان و فرانسه می‌رود.

-«احمد شفیق» نخست‌وزیر پیشین مصر از گروهی از هوادارانش که توسط نیرو‌های امنیتی بازداشت شدند، عذرخواهی کرد.

-یک منبع آگاه به خبرگزاری بلومبرگ گفت که هنوز در رابطه با ادامه اجرای توافق خرید هواپیما میان بوئینگ و ایران پیشنهادی به دونالد ترامپ نشده است و دولت او همچنین در حال بررسی ادامه روند فروش هواپیما به این کشور است.

-یک روزنامه کویتی مدعی شده است که در ماه‌های اخیر آنچه آن را کارخانجات نظامی ایران در سوریه دانسته است، توسط نیروهای اسرائیلی مورد حمله قرار گرفته است.

-«رابرت کیهون» نماینده دموکرات ایالت نوادا در کنگره آمریکا، درپی متهم شدن به آزار جنسی، اعلام کرد که دیگر در انتخابات کاندیدا نمی‌شود.

-دو مقام ارشد کاخ‌سفید می‌گویند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه استراتژی جدید امنیت ملی این کشور را بر پایه شعار انتخاباتی «ابتدا آمریکا» اعلام می‌کند.

کد N1804001

وبگردی