آفتاب

سرمایه‌گذاری از باغات شمال شهر باید به سمت بافت‌های فرسوده برود

سرمایه‌گذاری از باغات شمال شهر باید به سمت بافت‌های فرسوده برود

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: مسکن مهر می‌توانست طرحی موفق برای نوسازی بافت‌های فرسوده باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در نشست «بافت فرسوده فرصتی برای بازآفرینی شهری» که در دفتر حزب کارگزاران سازنندگی برگزار شد از کتاب «نقش بافت فرسوده شهری در بازآفرینی شهری» رونمایی کرد.

سرمایه‌‌گذاری از باغات شمال شهر باید به سمت بافت‌های فرسوده برود

وی در این مراسم با بیان اینکه به نظر می‌آید کار اساسی در رابطه با نوسازی بافت فرسوده شهری هیچگاه انجام نشده است، گفت: سرمایه‌‌گذاری از باغات شمال شهر باید به سمت بافت‌های فرسوده برود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: دو نوع بافت فرسوده مربوط به داخل شهر و حاشیه شهر وجود دارد. البته ساخت و سازهای غیراصولی که در حال حاضر انجام می‌شود هم در کوتاه‌مدت به بافت فرسوده تبدیل می‌شوند.

شهرسازی با محوریت نوسازی بافت‌های فرسوده از جزو برنامه‌هی ماست

هاشمی تاکید کرد: تامین نشدن طرح‌های مناسب و جذب نشدن سرمایه‌گذاران به این نوع پروژه‌ها از جمله دلایل موفق نشدن برخی از پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده و ساخت مسکن مهر بود. در حالی که در دوره پیش برای برج باغ‌ها طرح‌های قابل توجهی مورد نظر نظر سرمایه‌گذاران قرار گرفت.

وی ادامه داد: شهرسازی با محوریت نوسازی بافت‌های فرسوده از برنامه‌های شهرداری و شورای شهر تهران است. 

نباید تنها به بافت فرسوده و نوسازی اکتفا کرد

در ادامه این مراسم میرصادقی مدیرعامل نوسازی تهران اظهار داشت: شرایطی که در حال حاضر در کلانشهرها و خصوصا تهران وجود دارد را خودمان رقم زده‌ایم؛ محور اقتصادی چالش‌های اساسی را شهرسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه سهم اشتغال و به‌خصوص شغل‌های خانگی در بافت‌های فرسوده بیشتر از بالا شهر است، تصریح کرد: این در حالی است که در نوسازی بافت‌های فرسوده نباید تنها به نوسازی مسکن توجه داشته باشیم بلکه باید به محله‌های فرسوده توجه کنیم.

مدیرعامل نوسازی تهران تاکید کرد: از سال ۱۳۹۳ همکاری‌هایی بین شهرداری و دولت برای پروژه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده انجام شد اما اختلاف‌هایی با دولت پیشین و شهرداری وجود داشت که پروژه‌ها به درستی انجام نشدند.

میرصادقی با تاکید بر اینکه امید است در سال ۱۴۰۵ و ۱۴۰۶ شاهد نوسازی شهر تهران باشیم، خاطرنشان کرد: از دغدغه‌های اصلی بافت‌های فرسوده در مناطق پایین شهر مثل منطقه ۱۷ که ۷۲ هزار خانوار دارد و حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ خانه خالی، فرصت بزهکاری و ناهنجاری اجتماعی را فراهم می‌کند باید به یک فرصت فرهنگی اندیشید و نباید تنها به بافت فرسوده و نوسازی اکتفا کرد.

کد N1803905

وبگردی