آفتاب

فیلم بردارى پس از حبس از نیمه گذشت

فیلم بردارى پس از حبس از نیمه گذشت

شصت درصد از فیلم‌برداری مجموعهٔ مستند داستانی «پس از حبس» که اواخر ماه مهر کلید خورده بود به انجام رسیده است.

به گزارش ایلنا ،مستند «پس از حبس» به کارگردانی فرزاد خوشدست یک مجموعه تلویزیونی ۳۰ قسمتی از محصولات گروه اجتماعی شبکه سه سیما است. این مجموعه تاثیر «تئا‌تر درمانی» بر نوجوانان مجرم کانون اصلاح تربیت را بررسی می‌کند. دراماتراپی یا نمایش‌درمانی، بهره‌گیری از جنبه‌های دراماتیک و زیبایی شناسانهٔ هنر نمایش، جهت تأثیر گذاری بر شخصیت افراد است. در این مستند تئا‌تر درمانى بر روى تمامى زندانیان کانون صورت گرفته و در ‌‌نهایت درمان و آموزش بر روى سیزده نفر از این افراد به طور جدى‌تر ادامه پیدا خواهد کرد.

 در این مجموعه اساتید مه‌مان بازیگری نیز حضور دارند که در بخش‌هایی از مستند، با نوجوانان کانون اصلاح و تربیت همراه شده و تدریس بازیگری می‌کنند. اسامی این اساتید در خبرهای بعدی اعلام خواهد شد.

تحقیق و پژوهش درباره ى محتوای مستند همزمان با فیلم‌برداری توسط توماج دانش بهزادی و فرزاد خوشدست همچنان ادامه دارد. دانش بهزادی علاوه بر این، بازیگرى در نقش اصلی این مجموعه را نیز عهده‌دار است.

 طبق قانون زندان‌ها مجرمین نمى توانند با چهره ى خود جلوى دوربین حاظر شوند، بدین ترتیب ماسک هایى براى نوجوانان کانون طراحى شده است. این ماسک‌ها در بخش هاى مختلف مستند تغییر خواهند کرد.

لوکیشن اصلی پس از حبس زندان «کانون اصلاح و تربیت» است که ۷۰ درصد از تصویربرداری کل پروژه در آن انجام می‌شود. تئاترشهر، تئا‌تر سنگلج، دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد دیگر لوکیشن‌هایی هستند که تاکنون بخش‌های از این مجموعه مستند در آن، توسط مرتضى پورصمدى تصویربرداری شده است.

گفتنى است فرزاد خوش‌دست که تجربهٔ ساخت مستندهای بسیاری در کارنامهٔ کاری خود دارد، پیش از این نیز مستند «زنی که نام ندارد» را در زندان زنان شهر ری ساخته است. او علاوه بر این، فیلم سینمایی «نگاه خیره» را که اولین تجربهٔ سینمای داستانی‌اش محسوب می‌شود اوایل سال جاری جلوی دوربین برده است که اکنون در مرحلهٔ صداگذاری قرار دارد.

عکس: ارسلان امانتى

 

کد N1803770

وبگردی