آفتاب

تجمع کارگران معدن ذغال سنگ البرز شرقی در اعتراض به واگذاری مجتمع رفاهی

تجمع کارگران معدن ذغال سنگ البرز شرقی در اعتراض به واگذاری مجتمع رفاهی

جمعی از کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی که مدعی‌ هستند در مالکیت ۵ درصد از سهام مجموعه ۴۲ هکتاری تاسیسات رفاهی و خدماتی این واحد تولیدی سهیم هستند، صبح امروز در اعتراض به مشخص نبودن وضعیت سهام خود، مقابل ساختمان اداری شرکت تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی که مدعی‌ هستند در مالکیت ۵ درصد از سهام مجموعه ۴۲ هکتاری تاسیسات رفاهی و خدماتی این واحد تولیدی سهیم هستند، صبح امروز در اعتراض به مشخص نبودن وضعیت سهام خود، مقابل ساختمان اداری شرکت تجمع کردند.

این تجمع اعتراضی از حوالی ساعت ۹ صبح امروز شنبه (۲۵ آذر ماه) با همراهی جمعی از کارگران شاغل و بازنشسته معدن البرز شرقی برپا شده است.

کارگران معترض که مدعی داشتن مالکیت ۵ درصد سهام مجموعه ۴۲ هکتاری تاسیسات رفاهی و خدماتی این واحد معدنی در شهر شاهرود هستند، گفتند: تاسیسات رفاهی و خدماتی این واحد معدنی در بلوار شهید بهشتی شاهرود قرار دارد و از حدود ۴ سال پیش که شرکت ذوب آهن اصفهان مالکیت معدن البرز شرقی را برعهده گرفت، این مجموعه تفریحی نیز به شهرداری شاهرود واگذار شد.

 معترضین که خواستار لغو این واگذاری غیراصولی هستند می‌گویند زمین‌های این مجتمع  در بهترین نقطه شهر شاهرود قرار دارد اما مدیریت پیشین معدن آن را با قیمتی نازل به شهرداری شاهرود واگذار کرده است.

کارگران با بیان اینکه ما خواستار تعیین تکلیف ۵ درصد سهام خود هستیم، افزودند: در  زمان واگذری زمین‌ها این مجتمع بارها دست به اعتراضزدیم که درنهایت با بی‌توجهی مسئولان مواجه شد. در عین حال از زمان واگذاری تاکنون شهرداری شاهرود بخش کمی از قیمت معامله را پرداخت کرده است.

طبق ادعای کارگران در حال حاضر فشار شهرداری برای تملک این زمین‌ها زیاد شده بطوری که اخیرا از سوی مراجع قضایی شهرستان برای تخلیه این منطقه اخطاریه تخلیه برای شرکت البرز شرقی فرستاده شده است.

کارگران معترض معادن البرز شرقی با یادآوری اینکه محل سکونت، تاسیسات رفاهی و خدماتی بسیاری از خانواده‌های کارگران زغال سنگ البرز در محدوده این زمین‌ها قرار دارد، افزودند: در صورت تحقق این موضوع، آنها ناچارند منازل خود را تخلیه کنند.

کد N1803676

وبگردی