آفتاب

بزرگترین رویداد فرهنگی قوم بزرگ لر در تهران

بزرگترین رویداد فرهنگی قوم بزرگ لر در تهران

جشنواره فرهنگی قوم بزرگ لر (جشنواره فرهنگی بلوط) از ساعت 10 صبح روز یکشنبه 26 آذر با افتتاح نمایشگاه فرهنگی کار خود را در سومین نوبت از این رویداد فرهنگی به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، سیدوحید موحدی دبیر جشنواره ضمن اعلام این خبر اظهار داشت نمایشگاه فرهنگی با هدف ارائه و به نمایش گذاشتن فرهنگ غنی و اصیل قوم بزرگ لر با در برداشتن غرفه‌های صنایع دستی، گردشگری، غذا  شیرینی و لباس محلی، مشاهیر و مفاخر قوم بزرگ لر و ... از روز یکشنبه ۲۶ آذر به مدت چهار روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در محوطه نمایشگاهی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه_تهران پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی ضمن دعوت از همه همتباران و فرهنگ دوستان جهت بازدید از این رویداد فرهنگی خاطرنشان کرد؛ همایش اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی قوم بزرگ لر از ساعت ۱۴:۳۰ روز چهارشنبه ۲۹ آذر با حضور نخبگان و شخصیت‌های برجسته علمی، فرهنگی و اجتماعی، هنرمندان و قهرمانان ورزشی از یازده استان لرنشین (چهارمحال‌وبختیاری، لرستان، کهگیلویه‌ و بویراحمد، فارس، اصفهان، قزوین، کرمانشاه، ایلام، مرکزی، بوشهر و خوزستان) در تالار فردوسی دانشکده ادبیات برگزار می‌شود و ضمن تجلیل از خیرین برجسته ملی و لرتبار و همچنین رونمایی از سردیس دکتر محمدرضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز، برنامه‌های شاد و متنوعی جهت خلق لحظات شاد و خاطره‌انگیز برای همتباران پیش بینی شده است.

وی همچنین افزود: گروه_موسیقی گلاره‌ به خوانندگی محمد بیرانوند از استان لرستان، رضا صالحی از استان چهارمحال و بختیاری و کاظم کریمی از استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین اختتامیه به اجرای زنده موسیقی خواهند پرداخت.

سیدوحید موحدی در پایان ابراز امیدواری کرد که همچون دوسال گذشته جشنواره مورد توجه و استقبال فرهنگ دوستان واقع شود و بار دیگر خاطراتی ماندگار و به یاد ماندنی در حافظه لرتباران_تهران‌نشین ثبت شود.

کد N1803666

وبگردی