آفتاب

عاملان جنایت ویلای فریدونکنار در تهران دستگیر شدند

عاملان جنایت ویلای فریدونکنار در تهران دستگیر شدند

عاملان قتل در ویلای فریدون‌کنار توسط پلیس آگاهی در تهران دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۲۱ آذرماه سال جاری پرونده نیابت قضایی همراه با دستور شعبه بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ جهت دستگیری متهمین پرونده قتل عمد در شهرستان فریدونکنارارجاع شد.

اطلاعات پرونده حکایت از آن داشت که سه جوان ساکن شهر تهران، در مورخه ۱۶/۰۹/۱۳۹۶ جهت تفریح به شمال کشور رفته؛ در شهرستان فریدونکنار ویلایی را اجاره کرده اما یک روز پس از اجارهٔ ویلا زمانیکه مالک برای دریافت اجاره روزانه به در ویلا رفته بود کسی پاسخگوی او نشده؛ نهایتا مالک ویلا با استفاده از کلید یدک وارد ساختمان شده و در داخل ساختمان با جسد یکی از این سه جوان به نام مجتبی (متولد ۱۳۷۸) مواجه شده است.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با همراهی کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان فریدونکنار، ضمن شناسایی محل سکونت یکی از دو جوان متواری شده به نام «عرفان» (متولد ۱۳۷۹) در منطقه تهرانپارس – خیابان احسان، به محل سکونت عرفان مراجعه و در مورخه ۲۲/۰۹/۱۳۹۶ موفق به دستگیری وی شدند.

 «عرفان» در اعترافاتش عنوان داشت: «نیمه شب [مورخه ۱۶/۰۹/۱۳۹۶] با ماشین مقتول، برای تفریح به فریدونکنار رفتیم؛ حدودا ساعت ۵ صبح به فریدونکنار رسیدیم و ویلایی اجاره کردیم. برای رفع خستگی مقداری مواد مصرف کرده و پس از آن خوابیدیم؛ خوابیده بودم که با صدای درگیری بیدار شدم؛ زمانیکه از خواب بیدار شدم، علی را دیدم که چاقوی خون آلودی در دست داشت و مجتبی نیز روی زمین افتاده بود. ترسیده بودیم؛ به همراه علی به لب دریا رفتیم؛ علی چاقو را داخل دریا انداخت؛ پس از آن مقداری موادمصرف کرده و با پراید مجتبی به تهران برگشتیم؛ ماشین را در خیابان احسان‌‌ رها کرده و هر کدام به خانه خودمان رفتیم تا اینکه امروز دستگیر شدم».

با دستگیری اولین متهم پرونده، خودرو‌‌ رها شده مقتول نیز در خیابان احسان کشف ومحل سکونت «علی. س» (متولد ۱۳۷۸) نیز در خیابان امین شناسایی و در مورخه ۲۲/۰۹/۱۳۹۶ دستگیر شد. علی در اعترافاتش صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و گفت: «پس از مصرف مقداری مواد، حدودا ساعت ۷ صبح خوابیدیم؛ در حالت خواب و بیدار بودم که احساس کردم کسی سراغ گوشی تلفن همراهم رفته است؛ متوجه شدم که مجتبی در حال برداشتن چند شماره تماس متعلق به دوستان خصوصی‌ام است؛ به این کارش اعتراض کردم که در ادامه با یکدیگر درگیر شدیم».

 «علی. س» در خصوص نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت: چاقوی عرفان روی مبل قرار داشت؛ آنرا برداشته و چند ضربه به سمت مقتول پرتاب کردم که یکی از آن‌ها به شکم مجتبی خورد؛ در همین زمان عرفان نیز از خواب بیدار شده و متوجه موضوع شد. چاقو را داخل دریا انداختیم و با ماشین مجتبی به تهران برگشتیم.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به وقوع جنایت در شهرستان فریدونکنار، هر دو متهم در اختیار پلیس آگاهی شهرستان فریدونکنار قرار داده شدند»

کد N1803171

وبگردی