آفتاب

ورود سامانه بارشی به کشور/در سواحل جنوبی باران می‌بارد

ورود سامانه بارشی به کشور/در سواحل جنوبی باران می‌بارد

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر پنج‌شنبه۲۳ آذر ۱۳۹۶ ابتدا در بخش‌هایی از جنوب غرب و سواحل بوشهر بارش آغاز شده و تا روز شنبه ۲۵ آذر، گستره آن سواحل جنوبی، جنوب‌شرق و شرق کشور را دربرمی‌گیرد.

به گزارش ایلنا، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان، از چهارشنبه تا جمعه ۹۶/۹/۲۴ در بخش‌هایی از شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور جوی نسبتاً پایدار پیش‌بینی نمود و افزود: براین اساس برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت ‌این مناطق به علت انباشت تدریجی آلاینده‌های جوی، کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.

وی چهارشنبه ۹۶/۹/۲۲ در ارتفاعات استان‌های گلستان، سمنان و در بخش‌هایی از استان‌های خراسان‌شمالی و خراسان‌رضوی افزایش ابر، وزش باد، بارش باران و برف و در برخی مناطق مه آلودگی پیش‌بینی نمود و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود هوای سرد در مناطق شمال شرقی کشور تا روز پنج‌شنبه ۹۶/۹/۲۳ ماندگار باشد.

وظیفه با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر پنج‌شنبه از سمت جنوب غرب، تصریح نمود: با ورود سامانه ابتدا در بخش‌هایی از جنوب غرب، سواحل بوشهر و از روز جمعه ۹۶/۹/۲۴ بتدریج استان‌های واقع در جنوب‌غرب و جنوب کشور، تنگه هرمز، جزایر جنوبی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، ابرناکی، بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید، به تدریج کاهش نسبی دما و در ارتفاعات زاگرس بارش برف را تجربه خواهند نمود.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هوا‌شناسی کشور در ادامه گفت: روز شنبه ۹۶/۹/۲۵ به تدریج از میزان بارش‌ها از سمت جنوب‌غرب کاسته شده و گستره بارش‌ها سواحل جنوبی کشور، تنگه هرمز، دریای عمان، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، بخش‌هایی از جنوب‌شرق و شرق کشور شامل استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد را در بر می‌گیرد و در این مناطق افزایش ابر، وزش باد شدید، بارش باران گاهی با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

این مسوول متذکر شد: روز پنج‌شنبه ۹۶/۹/۲۳ در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

وظیفه از روز پنج‌شنبه، خلیج‌فارس و از روز جمعه تنگه‌هرمز و دریای‌عمان را به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی نمود و افزود: این شرایط تا روزهای ابتدایی هفته آینده تداوم خواهد داشت.

کد N1803148

وبگردی