آفتاب

اتمام ساخت خانه‌های بهداشت تا قبل از زمستان سال آینده

اتمام ساخت خانه‌های بهداشت تا قبل از زمستان سال آینده

وزیربهداشت با بیان اینکه بانک ها متعهد شده اند که در ساخت بیمارستان ها کمک مالی کنند، گفت: بیمارستان های تخریب شده مناطق زلزله زده با تامین منابع مالی مورد نیاز توسط بانک ها در کمتر از یکسال آینده راه اندازی می شوند.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در چهارمین سفر خود به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و آغاز عملیات ساخت مرکز جامع سلامت روستای قره بلاغ شهرستان سرپل ذهاب گفت: مقرر شد دو بیمارستان در شهرستان سرپل ذهاب و یک بیمارستان در شهرستان اسلام اباد ساخته شود.


وزیر بهداشت درخصوص بازه زمانی ساخت بیمارستان ها در مناطق زلزله زده کرمانشاه تصریح کرد: تصمیم داریم تا بیمارستان های جدید را در کمتر از یکسال راه اندازی کنیم.

وزیربهداشت با بیان اینکه به یاری خدا ساخت خانه های بهداشت تا قبل از زمستان سال آینده به اتمام می رسد، خاطرنشان کرد: در این سفر، خیرین، ورزشکاران و هنرمندان با ما همراه هستند و در ساخت و نوسازی مراکز بهداشتی، مشارکت می کنند که قدردان زحمات آنها هستیم.

هاشمی در پایان درخصوص کمک های دولت گفت: دولت از روز اول وقوع زلزله در غرب کشور اعلام کرد که برای بازسازی و نوسازی مراکز بهداشتی و درمانی در این مناطق کمک خواهد کرد و در این زمینه، رقمی حدود ١٢٤ میلیارد تومان برآورد شده و در جلسه ای که با معاون اول رییس جمهور داشتیم، دولت متعهد به پرداخت سهم خود شد.

وزیربهداشت گفت: در شرایط فعلی تعداد خیرین به قدری زیاد بود که کار به قرعه کشی رسید و دولت نیز وقتی علاقه مندی مردم را برای کمک به این مناطق مشاهده می کند، فرصت های لازم برای به بار نشستن مشارکت خیرین را فراهم می کند.

کد N1802934

وبگردی