آفتاب

اداره اشتغال منطقه آزاد اروند مطالبات کارگران را تایید کرد/ پیمانکار محکوم شد

اداره اشتغال منطقه آزاد اروند مطالبات کارگران را تایید کرد/ پیمانکار محکوم شد

در ادامه شکایتی که در فروردین ماه سال جاری توسط گروهی از کارگران پیمانکاری پالایشگاه نفت آبادان بابت مطالبات مزدی مطرح شده بود، هیات رسیدگی دفتر اشتغال منطقه آزاد اروند رای خود را به نفع کارگران صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه شکایتیکه در فروردین ماه سال جاری توسط گروهی از کارگران پیمانکاری پالایشگاه نفت آبادان بابت مطالبات مزدی مطرح شده بود، هیات رسیدگی دفتر اشتغال منطقه آزاد اروند، رای خود را به نفع کارگران صادر کرد.

تعداد این کارگران که از طریق یک شرکت پیمانکاری در قسمت حمل و نقل پالایشگاه آبادان مشغول به کارند، حدود ۸۰ نفر می‌شود و تا این لحظه هیات رسیدگی دفتر اشتغال دفتر منطقه آزاد اروند در ارتباط با پرونده‌های مربوط به  ۲۸ کارگری که پیگیر مطالبات خود هستند، صحت مطالبات مزدی مورد ادعا را تایید کرده است.

در همین رابطه براساس رایی که از هفته اول ابان ماه گدشته و اوایل ماه جاری از سوی هیات رسیدگی به اختلاف دفتر اشتغال سازمان منطقه آزاد اروند صادر شده است، مدیریت شرکت پیمانکاری «هنر آوران» در مقام کارفرما سابق کارگران بخش حمل ونقل پالایشگاه آبادان موظف شده، مطالبات مربوط به مابه‌التفاوت پایه سنواتی طبقه‌بندی مشاغل، حقوق معوقه اضافه کاری و تعطیل کاری، حق غذا و حق شب کاری را به آن‌ها پرداخت کند.

تمامی این کارگران از دی ماه سال ۹۴ تا پایان سال ۹۵ تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «هنر آوران آبان» فعالیت می‌کردند و در حال حاضر نیز زیر نظر پیمانکار جدید به‌‌ همان حرفه سابق اشتغال دارند اما با گذشت ماه‌ها از تغییر پیمانکار هنوز موفق به انجام تسویه حساب با پیمانکار سابق نشده‌اند.

از قرار معلوم پس از صدور این آراء، سایر کارگران پیمانکاری بخش حمل ونقل پالایشگاه نیز به تبعیت از این اقدام همکاران خود در صدد طرح شکایت برآمده‌اند.

کد N1802758

وبگردی