آفتاب

مجلس به تامین هزینه‌های سنگین اداره پایتخت توجه کند

مجلس به تامین هزینه‌های سنگین اداره پایتخت توجه کند

نایب رییس شورای شهر تهران گفت: بخش زیادی از هزینه‌های سنگین اداره تهران به دلیل پایتخت بودن آن است که به نظر می‌رسد باید دولت و مجلس نسبت به تامین این هزینه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم امینی؛ نایب رییس شورای شهر تهران در بیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: مواردی در بودجه 97 دیده نشده است که باید نمایندگان مجلس به آن توجه ویژه داشته باشند.  

 وی تاکید کرد: یکی از این مباحث بحث اضافه قیمت حامل‌های انرژی است که در تمام دنیا روال است که مابه‌التفاوت حامل‌های انرژی به شهرداری‌ها اختصاص یابد تا بتوانند به مدیریت شهر کمک کنند که امیدواریم به این مساله توجه شود.

 امینی با تاکید بر اینکه هزینه اداره ابرشهر تهران بسیار سنگین است بیان داشت: بخش زیادی از این هزینه‌ها به دلیل پایتخت بودن تهران است که به نظر می‌رسد باید دولت و مجلس نسبت به تامین این هزینه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه مردم حق شارژ خود برای زندگی در تهران را پرداخت می‌کنند؛ اما برخی از هزینه‌ها به دلیل پایتخت بودن فراتر است که دولت باید پرداخت کند.

 وی افزود: خوشبختانه در لایحه بودجه مواردی پیش‌بینی شده که می‌تواند تاثیر خوبی در کارکرد شهرداری و حل مشکلات کلانشهرها داشته باشد. در بودجه امسال به بحث ساماندهی حمل و نقل،محیط زیست، پسماند، بافت فرسوده، حمل و نقل ریلی توجه شده است.

امینی تاکید کرد: از دولت و رییس جمهور بابت در نظر گرفتن مشکلات شهرداری‌های کلانشهرها تشکر می‌کنم و از نمایندگان مجلس نیز تقاضا داریم که مواردی که در بودجه پیش‌بینی نشده است را در نظربگیرند.

 

کد N1802283

وبگردی