آفتاب

حملات‌مان به ارتش سوریه قانونی است!

حملات‌مان به ارتش سوریه قانونی است!

رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ای به کنگره درباره عملیات نظامی جاری ارتش آمریکا در سوریه، حملات به نیروهای دولتی سوریه را «اقدامی قانونی» خوانده است.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، عصر روز گذشته در نامه‌ای به کنگره این کشور که کاخ سفید آن را منتشر کرده است، نوشت: «از زمان صدور گزارش دوره‌ای اخیر، نیروهای آمریکایی مشارکت‌کننده در جنگ علیه داعش در سوریه، حملات محدودی نیز به ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن صورت داده‌اند. این حملات، اقداماتی قانونی برای مقابله با تهدیدهای آشکار علیه نیروهای آمریکایی و شرکایش است که در این ائتلاف مشارکت دارند.»

ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا، مواضع نیروهای هم‌پیمان دولت سوریه را در منطقه مرزی «التنف» در هشتم ژوئن گذشته بمباران کردند.

در تاریخ هجدهم جولای نیز ائتلاف آمریکایی یک جنگنده سوخوی سوریه را در الرقه منهدم کرد و مدعی شد که ارتش سوریه با این جنگنده مواضع «نیروهای دموکراتیک سوریه»_ شورشیان تحت حمایت واشنگتن- را گلوله‌باران می‌کرد. از سوی دیگر، دمشق تأکید کرد که این هواپیما در حال عملیات علیه تروریست‌های داعشی در منطقه بود.

دو روز بعد از آن نیز، ائتلاف آمریکاییِ مدعی مبارزه با داعش، یک هواپیمای متعلق به نیروی هوایی سوریه را در نزدیکی التنف هدف قرار داد و ساقط کرد.

پس از آن، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که هر هواپیمای جنگی را که وارد مناطق عملیات نظامی نیروهای هوایی روسیه در سوریه شود، به‌عنوان هدف تعقیب خواهد کرد. مسکو همچنین واشنگتن را به توقف هماهنگی‌ها در سوریه تهدید کرد.

 

کد N1802209

وبگردی