آفتاب

استقرار 150 راهدارخانه ثابت و سیار در سطح جاده‌ها

استقرار 150 راهدارخانه ثابت و سیار در سطح جاده‌ها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: 150 راهدارخانه ثابت و سیار مسئولیت راهداری را در جاده‌ها بر عهده خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در رزمایش طرح زمستان که از امروز با همکاری پلیس راهور، سازمان امداد و نجات، راهداری و اورژانس کشور برگزار شد، اظهار کرد: سازمان راهداری کشور با 14 هزار نیروی انسانی دائم و فصلی و بیش از 9 هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در قالب 2100 گشت راهداری در طول جاده‌های کشور فعالیت می‌کند.

او ادامه داد: 150 راهدارخانه ثابت و سیار مسئولیت راهداری را در جاده‌ها بر عهده خواهند داشت و تلاش می‌کنیم با توجه به کمبود بودجه و منابع مالی ماشین آلات را برای طرح زمستانی سرویس و آماده سازی کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان راهداری در کنار دیگر دستگاه‌های مربوطه در این طرح حضور دارد، گفت:‌ درکنار خدماتی که دستگاه‌های مربوطه در این ایام ارائه می‌دهند نقش مردم بسیار حائز اهمیت است و از کاربران جاده‌ای می‌خواهیم که با تجهیزات کافی در جاده‌ها حضور داشته باشند و در جاده‌های برف‌گیر و صعب العبور زنجیر را حتما به همراه داشته و از تردد وسایل نقلیه‌ای که فاقد زنجیر چرخ باشند جلوگیری کرده تا انسداد در راه‌ها را بر اثر تصادفات احتمالی شاهد نباشیم.

همچنین حسن نوری، معاون عملیات اورژانس کشور اظهار کرد: در کشور ما با توجه به اینکه ارتباط مسافران از طریق جاده‌ها بیش از دیگر راه‌ها انجام می‌شود آمار تصادفات جاده‌ای بالاست. در سال گذشته 16 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده و 600 هزار نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای به بیمارستان منتقل شده است.

او با بیان اینکه با اجرای طرح‌های مشترک با دیگر دستگاه‌ها در ایام ویژه سال گفت: سعی داریم مرگ و میر و معلولیت‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای را کاهش دهیم.

او خاطرنشان کرد:‌ سازمان اورژانس کشور 882 پایگاه شهری، 1423 پایگاه روستایی و بین راهی، 34 بالگرد، 223 موتور آمبولانس، دو اورژانس دریایی و 64 اتوبوس آمبولانس را در اختیار دارد و 15 هزار تکنسین در حال فعالیت هستند همچنین 134 مرکز اورژانس، 910 اورژانس بیمارستانی در حال فعالیت هستند.

نوری افزود: با اجرای طرح تحول سلامت 2400 تخت بیمارستانی اضافه و 4000 تخت بیمارستانی بازسازی شده است و 240 آمبولانس پیشرفته به این ناوگان اضافه شده که بخش عمده آن در اختیار اورژانس پیش بیمارستانی قرار گرفته است.

او با بیان اینکه سال گذشته 11 هزار ماموریت مسمومیت بر اثر منوکسید کربن از طریق سازمان اورژانس کشور انجام شده است، گفت:‌ سال گذشته 2 میلیون و 825 هزار تماس با سامانه اورژانس کشور برقرار شده که از میان آن 635 هزار تماس اعلام تصادفات بوده به 537 هزار مصدوم رسیدگی شده است.

کد N1801883

وبگردی