آفتاب

پیشروی ارتش سوریه به سمت ادلب

پیشروی ارتش سوریه به سمت ادلب

یگان‌های ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن پیشروی سمت مرزهای اداری استان‌های ادلب و حماه را در چارچوب عملیات نظامی علیه گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره ادامه می‌دهند.

به گزارش ایلنا، ارتش سوریه و نیروهای متحد آن پس از پیشروی چشمگیر در استان ادلب، به سمت مرزهای اداری استان‌های ادلب و حماه حرکت می‌کنند.

 روزنامه «الوطن» سوریه به نقل از یک منبع میدانی گزارش داد ، یگان‌های ارتش و نیروهای هم‌پیمان، بامداد یکشنبه با پشتیبانی هوایی روسیه وارد ریف‌های شمالی حماه و جنوبی ادلب شده و توانسته‌اند کنترل برخی مناطق و تپه‌ها را به‌دست بگیرند.

ارتش همچنین پس از درگیری‌های شدید با عناصر مسلح النصره، بر روستای «الظافریه» در ریف جنوب شرقی ادلب- که مجاوز با ریف شمالی حماه است- سیطره یافته است.

این منبع افزود، هواپیماهای جنگی سوریه و روسیه از بامداد دیروز بیش از ۳۰ حمله هوایی به مواضعی در شهرک «الرهجان» و حومه آن صورت دادند که به نابودی گروهک‌های تروریستی منجر شد.

ارتش سوریه همچنین از سه محور ریف شمال شرقی حماه، «اثریا- الشاکوسیه» و ریف جنوبی «الخناصر»، به سمت فرودگاه نظامی «ابوالظهور» که پایگاه نظامی النصره محسوب می‌شود، در حال پیشروی است.

کد N1801790

وبگردی