آفتاب

اجرای کالیوه «نغمه‌های مشرق زمین» به مناسبت میلاد مسیح

اجرای کالیوه «نغمه‌های مشرق زمین» به مناسبت میلاد مسیح

کنسرت گروه «کالیوه» به مناسبت آغاز سال میلادی و میلاد پیامبر صلح و دوستی حضرت مسیح (ع) با اجرای قطعاتی از شش کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروه «کالیوه» به سرپرستی سارا احمدی ۹دی ماه کنسرتی را با عنوان «نغمه‌های مشرق زمین» و با اجرای قطعاتی از موسیقی محلی ایران و همچنین آثاری از موسیقی ۵ کشور دیگر در تالار وحدت روی صحنه خواهد برد.

این گروه که اجرای خود را به مناسبت آغاز سال میلادی و میلاد پیامبر صلح و دوستی حضرت مسیح (ع) تریب داده قرار است در این کنسرت قطعاتی از موسیقی محلی کوردی، لری، خراسانی، آذری و همچنین قطعاتی از موسیقی‌های ارمنی، افغانی، تاجیکی، هندی و ترکی اجرا کند.

در بخش اول این کنسرت که از ساعت۲۱:۳۰ آغاز می‌شود قطعه‌های آذری (گلابتون، آیریلیق) با صدای آقای علی تنها، قطعه لری (کام دنیا، بابا پیره، آرام جان) با صدای آقای علی  نادری، قطعه خراسانی(میون ایلم، ارمان ارمان، خه وورادکم) با صدای آقای محسن میرزازاده، قطعه کردی (شمام، هوگول و ریحان، کیژی کردستان) با صدای آقای فوآد پیشوا اجرا می‌شود.

بخش دوم این کنسرت نیز از قطعات ارمنی، هندی، افغانستان، تاجیکی، پاکستانی، ترکیه و آذربایجان تشکیل شده است. قطعه ارمنی (در آرزوی انی و من ارمنی هستم) با صدای ادوارد آبراهمیان، قطعه هندی و پاکستانی(خواجا مری خواجا، بیایید بیایید، ای ساروان) با صدای کبیر معصومی، قطعه ترکی استانبولی (یالان دنیا)علی تنها، قطعه افغانستانی و تاجیکی(شهر خالی،لیلی جان،یک دانه گل) عارف جعفری، و قطعه پایانی نام جاوید ای وطن با خوانندگی همه خوانندگان ارکستر در این بخش اجرا خواهد شد.

گروه موسیقی «کالیوه» آذر ماه سال۹۵ نیز در تالار وحدت اجرایی به همین شکل داشته و امسال با تغییراتی و انتخاب قطعات جدید در۹دی روی صحنه می‌رود.

 با توجه به پیام گروه کالیوه که «قاصدک عشق است و پیام آور صلح و دوستی است»، هدف از تشکیل این گروه همبستگی و صلح و دوستی بین اقوام و موسیقی کشورهای شرق آسیا محسوب می‌شود. به همین منظور در این گروه ۲۷ نفره از تلفیق سازهای سنتی ایران و ملل دیگر استفاده شده است.

کد N1801757

وبگردی