آفتاب

علاقه‎مندی سریلانکا به واردات فراورده‎های نفتی از ایران

علاقه‎مندی سریلانکا به واردات فراورده‎های نفتی از ایران

سفیر سریلانکا در ایران با اشاره به تمایل کشورش به توسعه همکاری‎های تجاری با ایران گفت:ما علاقه‎مند به واردات فراروده‎های نفتی از ایران هستیم.

به گزارش ایلنا، سفیر سریلانکا در ایران از طرف دولت متبوعش از شرکت ملی نفتکش ایران بابت نجات 5 تبعه این کشور در آبهای اقیانوس هند تشکر کرد و گفت: این عملیات نجات نمونه‌ای از همیاری‌های انسان‌دوستانه است.

شریف انیس بابیان اینکه عملیات نجات 5 ماهیگیر سریلانکایی توسط کشتی نفتکش ایرانی Stream در حدود 5 ساعت  به طول انجامید گفت: نکته مهم اینجاست که این عملیات نجات توسط یک کشتی غول‎پیکر تجاری متعلق به شرکتی بسیار فعال صورت گرفته است و صرف چنین زمانی برای نجات 5 ماهیگیر نشان‌دهنده وجهه بشردوستانه این عملیات است.

وی افزود: من معتقدم که شرکت ملی نفتکش ایران و دریانوردان کشتی نفتکش Stream کار بسیار مهمی انجام داده است و از این بابت من و مردم کشورم از مدیران این شرکت و دریانوردان این کشتی سپاسگذاریم.

سفیر سریلانکا در ایران درخصوص برنامه‌های دولت متبوعش برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران در زمینه‌های مختلف گفت: دو کشور ایران و سریلانکا تجربه طولانی همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک را با یکدیگر دارند و  من نیز در مدت حضورم در ایران سعی کرده‌ام تا در  این سه زمینه متمرکز شوم.

وی اضافه کرد: البته در این زمینه سه محور وجود دارد که محور اول توسعه مبادلات تجاری دوجانبه است و مطمئنا این موضوع تنها به صادرات چای از سریلانکا به ایران محدود نخواهد بود و من علاقه‌مند هستم تا ما نیز از ایران واردات داشته باشیم

سفیر سیرلانکا در ایران گفت: در این ارتباط فرآورده‌های نفتی و مصالح ساختمانی ایران مدنظر ما است چراکه فرصت‌های فراوانی برای صادرات این محصولات به سریلانکا وجود دارد.

سفیر سریلانکا در ایران ادامه داد: ایران یکی از بزرگترین خریداران چای از سریلانکا است البته اخیرا این صادرات با کاهش روبه‌رو شده است و یکی از دلایل آن مشکلات حمل و نقل دریایی است که در حال حاضر در حال تلاش برای رفع این مشکل هستیم و قطعا به راه‌حلی مناسب دست پیدا خواهیم کرد.

وی گفت: در موضوع اول همکاری‎ها که مبادلات تجاری دو طرفه است باید به موقعیت برد برد برسیم و هر دو کشور از این رابطه سود ببرند.

سفیر سریلانکا در ایران ادامه داد: محور دوم همکاری ما با ایران می‎تواند گردشگری و توریسم باشد همانطور که می‌دانید سریلانکا یکی از محبوب‌ترین مناطق توریستی دنیا است به طوری که غربی‎ها سریلانکا را بهشت روی زمین می‌نامند. در حال حاضر ترکیه بزرگترین مقصد گردشگران ایرانی است اما ما می‌دانیم که ایرانیان به دنبال مقاصد توریستی جدید هستند و  من معتقدم که سریلانکا می‌تواند یکی از بهترین مقاصد توریستی برای ایرانیان باشد من سعی دارم در این زمینه فعالیت کنم و موقعیت کشورم را در این زمینه بهبود بخشم.

وی افزود: سومین محور همکاری ما با ایران،بحث توسعه سرمایه‌گذاری‎های مستقیم در دو کشور است، به نظر من موقعیت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری در سریلانکا وجود دارد که می‌تواند نظر سرمایه‌گذاران ایرانی را به خود جلب کند و در این راستا صنایع راه‌سازی،ساختمان‌سازی،انرژی،برق‌آبی و انرژی خورشیدی مهمترین صنایع مدنظر ما برای این سرمایه‎گزاری هستند.

سفیر سریلانکا در ایران گفت:دوره فعالیت من در ایران حدود 2 سال خواهد بود و سعی دارم از این فرصت به نحو احسن استفاده کنم و  امیدوارم بتوانیم روابط دوجانبه خود را افزایش دهیم.

 

کد N1801482

وبگردی