آفتاب

جنازه کوهنوردان برای تشییع از اشترانکوه به مشهد منتقل می شود | علی حسینی؛ کوهنوردی که هنوز پیدا نشده

جنازه کوهنوردان برای تشییع از اشترانکوه به مشهد منتقل می شود | علی حسینی؛ کوهنوردی که هنوز پیدا نشده

جنازه کوهنوردان از اشترانکوه به مشهد منتقل می شود | با پیدا شدن اجساد هشت تن از کوهنوردان مشهدی که در حادثه بهمن در قله کول جنو اشترانکوه مفقود شدند و جان باختند، جستجو برای جسد آخرین کوهنورد مشهدی (علی حسینی) ادامه دارد. عصر امروز (یکشنبه) جنازه کوهنوردان مشهدی به این شهر منتقل می شود. مراسم تشییع جنازه کوهنوردان مشهدی به زودی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: جزییات گم شدن کوهنوردان مشهدی در اشترانکوه .
بیشتر بخوانید: مرگ کوهنوردان مشهدی در اشترانکوه .
بیشتر بخوانید: کوهنورد اشترانکوهی که جانش را فدا کرد .
بیشتر بخوانید: فیلم: جستجوی اجساد کوهنوردان در اشترانکوه .

مدیرکل ستاد مدیریت بحران لرستان از بدرقه کوهنوردان جان باخته مشهدی حادثه اشترانکوه؛ در ازنا لرستان خبرداد.
آریایی مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان لرستان گفت: مراسم بدرقه کوهنوردان جان باخته حادثه دردناک سقوط بهمن اشترانکوه عصر امروز در ازنا برگزار می‌شود و تلاش برای یافتن پیکر آخرین کوهنورد مفقودی هم ادامه دارد.
آریایی گفت: مراسم بدرقه کوهنوردان جان باخته حادثه دردناک سقوط بهمن اشترانکوه باحضور استاندار لرستان، مسئولان استانی و شهرستانی و هیات‌های کوهنوردی عصر امروز ساعت ۱۵ ازمیدان ولیعصر (فرمانداری سابق) تا میدان نماز جهت اعزام به مشهد مقدس برگزار می‌شود.
وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان آرماستان مشهد، یک دستگاه کامیون سردخانه‌دار حمل گروهی اجساد، به منظور انتقال پیکر ۷ نفر از جانباختگان حادثه سقوط بهمن به استان اعزام شد.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان لرستان گفت: باتوجه به انجام مراحل قانونی توسط مقام قضایی و صدور دفن گواهی دفن توسط پزشکی قانونی ازنا، عملیات حمل و انتقال اجساد ۷ نفر از جانباختگان به مشهد مقدس عصر امروز صورت خواهد گرفت.
آریایی عنوان کرد: از صبح امروز تلاش برای یافتن آخرین مفقودی این حادثه دردناک با به‌کارگیری امکانات لازم مجددا آغاز شده است.
وی افزود: نام این ۹ کوهنورد جان باخته علیرضا عامری، مرتضی غلام پور، مجید زاده تراب، امان‌الله جوکار (از شهرستان الیگودرز لرستان)، ناصر اکبری، مهشید جان‌محمدی، اکرم حقانی، علی قاسم‌زاده و علی حسینی است و امیر تقی زاده، محمود فرنوش فر، حسن موسوی، سروش قادری، محسن اشرفی و سید رضا وحیدی ۶ کوهنورد دیگری است که نجات یافتند.
مقدمات تشییع جنازه کوهنوردان مشهدی
قاضی محمد بخشی‌محبی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در رابطه با کوهنوردان کشته‌ شده در حادثه اشترانکوه اظهار کرد: بعد از مکاتبه با دادستان خرم‌آباد و با توجه به دغدغه سازمان‌های مردم‌نهاد و خانواده مرحومین، با بازپرس پرونده تماس داشتیم. ایشان هم دغدغه‌ها و موضوعات خاص خود را نسبت به پرونده داشتند. با توجه به شرایط جوی منطقه قرار بر این شد که کار تحقیق و تفحص در منطقه صورت گیرد تا ان شاءالله آخرین کوهنورد مفقودی را پیدا و شناسایی کنند تا بعد از آن نسبت به انتقال اجساد به مشهد مقدس اقدامات لازم صورت گیرد.
وی افزود: باید پزشکی قانونی هم در این زمینه نظرات خود را اعلام نماید. اعلام آمادگی کردیم تا در صورت انتقال اجساد به مشهد موارد مرتبط با پزشکی قانونی را در اینجا انجام دهیم، اما یکی از اجساد هنوز پیدا نشده و باید کار تحقیق و تفحص به صورت کامل انجام گیرد و اجساد به صورت کامل به مشهد منتقل شوند.
بخشی‌محبی تصریح کرد: مدیریت بحران کامیون سردخانه‌داری را به منطقه اعزام کرده‌اند تا برای تحویل اجساد اقدامات لازم انجام شود. این کامیون فردا به محل خواهد رسید و قرار بر این شد تا آن زمان توسط بازپرس محترم، دستور قضایی در تسریع اقدامات اولیه در مورد پزشکی قانونی صورت گیرد و بعد از آن تا فردا ظهر تحویل اجساد انجام شود تا بتوانیم برای ادامه مراحل قانونی و قضایی اجساد را به مشهد منتقل کنیم.
کد N1801470

وبگردی