آفتاب

انتقاد اتحادیه عرب از تصمیم ترامپ درباره قدس/ افشای جزئیاتی جدید از استعفای الحریری/ تظاهرات هزاران اسرائیلی در اعتراض به فساد

انتقاد اتحادیه عرب از تصمیم ترامپ درباره قدس/ افشای جزئیاتی جدید از استعفای الحریری/ تظاهرات هزاران اسرائیلی در اعتراض به فساد

جهان در ۱۲ ساعت گذشته همچنان شاهد اعتراض‌ها و واکنش‌ها به به تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بود. واکنش‌ها به سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران و همچنین دفن رئیس‌جمهوری برکنار شده یمن در نزدیکی پایتخت این کشور از جمله دیگر این تحولات بود.

به گزارش ایلنا، وزرای خارجه عضو اتحادیه عرب در نشست شب گذشته تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل را مورد انتقاد قرار دادند.

- یک منبع نزدیک به نخست‌وزیر لبنان گفت که «ریاض، الحریری را تهدید کرد بیش از ۱۶۰ هزار لبنانی که در کشورهای عربی خلیج‌فارس کار می‌کنند را اخراج می‌کند و همچنین سرمایه‌گذاران این کشورها را برای خارج‌کردن سرمایه‌های‌شان از لبنان تحت فشار قرار می‌دهد. در این میان، الحریری خودش را در وضعیتی دید که برای اقتصاد لبنان فاجعه‌بار است و لذا مجبور شد بیانیه استعفای خود را به شیوه‌ای که موجبات رضایت عربستان سعودی را فراهم کند، بنویسد.»

- خانواده رئیس‌جمهوری مخلوع یمن اعلام کرد که جسد وی، شنبه در روستایی در نزدیکی پایتخت این کشور دفن شد.

- در جریان درگیری‌های شب گذشته در کرانه باختری و نوار غزه که در قالب انتفاضه آزادی قدس صورت می‌گیرد، ۹۲ فلسطینی زخمی شدند.

- روزنامه تلگراف سفر جانسون را آزمون خوبی برای توانایی او در هدایت سکان یک وضعیت سیاسی در شرایط طوفانی خواند.

- وزارت امور خارجه ترکیه استفاده نامتناسب از قدرت توسط اسرائیل علیه فلسطینیان معترض در قدس را به شدت محکوم کرد.

- کلیسای قبطیان مصر از لغو دیدار رهبر این شاخه از مسیحیان با معاون رییس‌جمهوری آمریکا، خبر داد.

- وزیر خارجه فلسطین گفت: پس از اقدام اخیر دونالد ترامپ، تصمیم گرفته‌ایم با هیچ مسئول آمریکایی تماس نداشته باشیم.

- نخست‌وزیر لبنان از کشورهای خاورمیانه خواست در واکنش به تصمیم اخیر دونالد ترامپ در قبال قدس، علیه آمریکا اعمال تحریم کنند.

- هزاران اسرائیلی در تل‌آویو برای دومین هفته متوالی علیه فساد دولتی و بنیامین نتانیاهو که به اتهام سوءاستفاده از مقام و جایگاهش تحت پیگرد قضایی است، تظاهرات کرده و خواستار کناره‌گیری او شدند.

- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) رژیم صهیونیستی را مسئول کامل پیامدهای تشدید خطرناک حملات علیه غزه و بمباران مراکز غیرنظامی و پایگاه‌های مقاومت و سایرین دانست.

- در آستانه سفر امروز –یکشنبه- بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به فرانسه صدها نفر از حامیان فلسطین تظاهرات گسترده‌ای را در شهر پاریس علیه این سفر برگزار کردند.

کد N1801294

وبگردی