آفتاب

لاوروف: در ادلب با آمریکا همکاری نمی‌کنیم

لاوروف: در ادلب با آمریکا همکاری نمی‌کنیم

ایسنا نوشت: وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو هیچ طرحی برای همکاری با واشنگتن در ادلب سوریه ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در وین که در حاشیه نشست وزرای خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار شد، با بی‌فایده دانستن همکاری با آمریکا گفت: همکاری‌ها با ایران، ترکیه و سوریه جهت تضمین اجرای مناطق کاهش تنش در سوریه به ویژه ادلب ادامه دارد اما مسکو طرحی برای همکاری با آمریکا در ادلب ندارد.

لاوروف با تاکید بر اینکه در نهایت گروه تروریستی داعش در سوریه نابود شد، گفت: کانون‌های باقی مانده از داعش هیچ‌گونه تهدیدی ایجاد نمی‌کنند و آنها نیز نابود خواهند شد.

ادلب یکی از مناطق کاهش تنش در سوریه است که در مذاکرات آستانه با نظارت روسیه، ایران و ترکیه در مورد تشکیل آنها به مدت شش ماه با امکان تمدید توافق شد.

از دیگر مناطق کاهش تنش در سوریه علاوه بر ادلب، می‌توان به مناطقی در شمال شهر حمص، غوطه شرقی و مرزهای سوریه با اردن در استان درعا اشاره کرد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه آمادگی نیروهای نظامی‌اش برای بازپس‌گیری تمامی خاک سوریه از داعش پس از نابودی گروهک‌های باقی مانده داعش در دیر الزور را اعلام کرد. همزمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که عملیات نظامی علیه داعش در دو طرف ساحل رودخانه فرات در سوریه پایان یافت.

52310

کد N1800879

وبگردی