آفتاب
رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد:

١٢ استان درگیر برف‌و کولاک/ اسکان اضطراری ۳۹۷ نفر

١٢ استان درگیر برف‌و کولاک/ اسکان اضطراری ۳۹۷ نفر

رئیس سازمان امداد و نجات از امداد رسانی به ۱۰۰۸ دستگاه خودرو گرفتار در برف و اسکان اضطرارای برای ۳۹۷ نفر گرفتار در برف و کولاک خبر داد.

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره عملیات امداد و نجات این سازمان در برف و کولاک از ١٥ الی ١٨ آذر گفت: ١٢ استان شامل استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، سمنان، زنجان، قزوین، کردستان، گیلان، لرستان، مازندران و همدان متاثر از برف و کولاک بودند.

او با بیان اینکه مناطق در حال امدادرسانی ۵ محور بوده است، گفت: به ۴۶ روستا و ۷۴۸۸ نفر امدادرسانی شده است. همچنین اسکان اضطراری برای ۳۹۷ نفر آماده و ۸ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

رییس امداد و نجات سازمان هلال احمر گفت: ۱۰۰۸ دستگاه خودرو گرفتار در برف رهاسازی شده و ۳۵۰ نفر در غالب ۱۰۴ تیم عملیات‌های امدادرسانی را انجام داده‌اند. همچنین ۵۰۰ تخته پتو نیز توزیع شده است. امدادرسانی در آذربایجان شرقی و غربی،اردبیل و گیلان ادامه دارد.

سلیمی درباره پوشش امدادی گرد و غبار طی ٤٨ ساعت گذشته گفت: استان خوزستان و ۵ شهرستان آبادان، خرمشهر، شوشتر، دشت آزادگان و گتوند متاثر از گرد و غبار بودند.

او ادامه داد: ٧٤٠٠ عدد ماسک توزیع شد و ۴۵ نفر در قالب ۱۱ تیم عملیات امدادی در این مناطق را برعهده داشتند.

کد N1800823

وبگردی