آفتاب

پیشرفت ۶۷ درصدی حفاری دو حلقه چاه امدادی در موقعیت چاه ۱۴۷ رگ سفید

پیشرفت ۶۷ درصدی حفاری دو حلقه چاه امدادی در موقعیت چاه ۱۴۷ رگ سفید

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: عمق حفاری دو حلقه چاه امدادی در موقعیت چاه ۱۴۷ رگ سفید - ۲ با ۶۷ درصد پیشرفت جمعی از مرز سه هزار و ۳۰۰ متر عبور کرد.

به گزارش ایلنا، سپهر سپهری در توضیح بیشتر در این باره افزود: بر اساس آخرین گزارش، عملکرد دستگاه حفاری ۹۳ فتح در مدت ۱۵ روز حفاری یک حلقه چاه عمودی یک هزار و ۶۷۰ متر ثبت و جداری دوم رانده و پنج روز نسبت به برنامه جلوتر است.

وی اظهار کرد: دستگاه حفاری ۹۴ فتح نیز که روی لوکیشن A مستقر است در مدت ۱۲ روز موفق به یک هزار و ۷۴۰ متر حفاری جهت دار شده است که چهار روز جلوافتادگی از برنامه پیش بینی شده دارد.

رئیس ستاد راهبری مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید - ۲ در شرکت ملی حفاری گفت: حفاری این چاه ها با اولویت دستگاه حفاری ۹۳ فتح که روی لوکیشن C استقرار دارد پر شتاب دنبال و انتظار می رود در زمان مقرر به نتیجه مطلوب برسد.

سپهری افزود: این در حالی است که عملیات مهار و کنترل فوران چاه ۱۴۷ از سطح نیز با بسیج امکانات فنی و تخصصی این شرکت و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در جریان است و تاکنون چند مرحله استینگر جهت ورود به دهانه چاه بکارگیری شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به فشار، دما و حجم بالای گاز فوران این چاه در نوع خود یکی از نادر فوران های چاه های نفت و گاز در کشور به شمار می آید که مهارگران هر دو شرکت مصمم به کنترل و ایمن سازی آن در نهایت سلامت و ایمنی کار هستند.

چاه ۱۴۷ رگ سفید – ۲ در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ۴۰ روز پیش به هنگام حفاری دچار فوران و آتش سوزی شد.

 

کد N1800644

وبگردی