آفتاب

اولین سامانه پرداخت خرد از طریق سیم کارت‌های ایرانسل در سطح خاورمیانه عملیاتی شد

اولین سامانه پرداخت خرد از طریق سیم کارت‌های ایرانسل در سطح خاورمیانه عملیاتی شد

مدیر کل بازاریابی ایرانسل گفت: خدمات پرداخت از طریق سیم کارت برای اولین بار و در سطح خاورمیانه با همکاری بانک پاسارگاد راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، باقر صمدی مدیرکل بازاریابی ایرانسل در مراسم رونمایی از کیف پول همراه پاسارگاد که با همکاری ایرانسل ایجاد شده است در شهر مشهد اظهار کرد: در حال حاضر مشترکان ایرانسل پیشرو در دریافت سرویس های دیتا هستند به همین دلیل است  که سرمایه گذاری کلانی از سوی ایرانسل انجام شده است.

وی افزود: ایرانسل بزرگترین اپراتور دیتا کشور است و براساس آمارها 30 میلیون گوشی 3G در 2722 شهر و دهستان تحت پوشش نسل سوم ارتباطی قرار دارد. همچنین 188 شهر و دهستان و ششمین میلیون مشترک تحت پوشش نسل 4 ارتباطی هستند.

صمدی با اشاره به افزایش کاربران نسل سوم و چهارم ارتباطی کشور گفت: در شبکه اپراتور ایرانسل، کاربران نسل 4 ده برابر و کاربران نسل 3 دو برابر شده است؛ این درحالی است که نسبت به سال 93 افزایش 7/2 برابری گوشی های 4G را شاهد هستیم.

مدیرکل بازاریابی ایرانسل تاکید کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور 63 درصد است در شبکه ایرانسل 7/0 درصد کاربران نسل دوم 32 درصد کاربران نسل سوم و 300 درصد مشترکان نسل 4 افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مشهد بزرگترین بازار ارتباطی در شهر مشهد نسبت به رقبا متعلق به ایرانسل است.

2 میلیون و 750 هزار نفر در شهر مشهد مشترک ایرانسل هستند که از این مقدار 740 هزار نفر کاربر نسل چهارم ارتباطی هستند. همچنین تعداد کل کاربران دیتا در شهر مشهد یک میلیون 400 هزار نفر است

صمدی افزود: مشترکان مشهدی به صورت ماهانه و میانگین 65 هزار ریال از خدمات ارتباطی استفاده می کنند و میانگین مصرف ماهیانه هر کاربر از اینترنت 3 گیگا بایت است که در مجموع مصرف کل استان بالغ بر 4هزار و 100 ترابایت شاهد بالاتر بودن مصرف میانگین هر کاربر در شهر مشهد نسبت به سایر نقاط است.

صمدی با بیان اینکه بازار سیم کارت های ان اف سی در شهر مشهد بزرگ است گفت: تعداد کاربران ایرانسل 742 هزار نفر است که دارای گوشی های ان اف سی هستند.

مدیرکل بازاریابی ایرانسل با اشاره به کاربردهای فناوری ان اف سی گفت: فناوری ارتباط نزدیک کاربردهای متنوعی دارد کاری که ایرانسل به عنوان اپراتور انجام داده است ایجاد فضای امن و اختصاصی درون سیم کارت است که آن را در اختیار شرکت ها قرار دادیم تا بتوانیم از آن استفاده کند.

از جمله قابلیت های این سیم کارت باید به پرداخت ، امضاء دیجیتال و بسیاری از قابلیت های متنوعی اشاره داشت.

صمدی خاطرنشان کرد: کمک به اقتصاد ملی از طریق کارمزدهای تحمیلی به بانک ها کاهش هزینه شارژ و رفع مشکلات بانکی در کنار کاهش صدمه به محیط زیست برای برگه های تراکنش از جمله مزایای پرداخت الکترونیک است که با فناوری ان اف سی محقق می شود.

*در حال حاضر رشد سالانه پرداخت موبایلی ان اف اسی از سال 2015 تا به امروز 45 درصد بوده است؛

وی تاکید کرد: درحال حاضر بیش از 6 میلیون تلفن همراه در شبکه ارتباطی ایرانسل دارای فناوری ان اف سی هستند که همین مساله نشان از بازار بزرگ فناوری ان اف سی برای اموری از جمله پرداخت 70 کشور در فناوری ان اف سی فعال هستند و یک میلیارد گوشی از فناوری ان اف سی پشتیبانی می کند.

صمدی با اشاره به  اقدامات ایرانسل در حوزه  پیاده سازی فناوری ان اف سی گفت: راه اندازی خدمات پرداخت از طریق سیم کارت برای اولین بار و در سطح خاورمیانه با همکاری بانک پاسارگاد و ایجاد اپلیکشن تحت نام تجاری کیپاد از جمله اقدامات ایرانسل و همکاری های مشترک است که امروز به صورت رسمی عملیاتی شد. همچنین در حال حاضر 15 هزار میلیارد سرمایه گذاری برای فناوری ان اف سی در ایران شده است.

وی افزود:‌ ایرانسل آمادگی دارد تا خدمات ان اف سی را به شرکت ها ارایه دهد قابلیت تی اس ام جداگانه به اپراتور و ارایه کننده خدمات پرداخت تامین 200 هزار سیم کارت ان اف اسی از جمله اقدامات ایرانسل، افزایش ظرفیت جاگیری سیم کارت ان اف سی ایرانسل به 512 کیلوبات بوده است و ایرانسل برنامه دارد تا یک میلیون سیم کارت را در سال آینده آماده کند.

 

کد N1800098

وبگردی