آفتاب

همدان خاستگاه تمدن و تاریخ ایران است/ مدیون شاهنامه‌ام

همدان خاستگاه تمدن و تاریخ ایران است/ مدیون شاهنامه‌ام

انجمن ادبی دانشگاه بوعلی سینا با حضور محمود دولت آبادی از کتاب "روایت روزگار" نوشته قهرمان شیری رونمایی کرد.

به گزارش ایلنا، محمود دولت‌آبادی در این نشست که با استقبال گسترده‌ای از سوی دانشجویان و عموم علاقه‌مندان به ادبیات این سرزمین مواجه شد با اشاره به سفر خود به همدان و حضور در دانشگاه بوعلی سینا گفت: از سفر به همدان و حضور در دانشگاه بوعلی سینا بسیار خرسندم زیرا همدان شهری کهن بوده که ریشه‌های تاریخ و تمدن کشور ما در آن است.

دولت‌آبادی درباره تاثیرپذیری آثارش از شاهنامه فردوسی بیان کرد: من مدیون شاهنامه‌ام همان‌طور که پیش از نگارش رمان کلیدر از فردوسی برای نگارش این اثر یاری خواستم و هنوز هم همواره شاهنامه می‌خوانم.

وی با اشاره به اینکه یک ادیب است، نه یک سخنران بخش‌هایی از یک داستان کوتاه خود را برای حاضران خواند.

همچنین در این مراسم قهرمان شیری نویسنده کتاب روایت روزگار توضیحاتی درباره کتاب خود ارائه کرد و گفت: این کتاب گزارشی در باب آثار محمود دولت‌آبادی است و نباید عنوان نقد را داشته باشد زیرا در حقیقت خلاصه‌ای از آثار دولت‌آبادی با محوریت محتوا و ساختار است.

شیری تصریح کرد: برخی نویسندگان جایگاهی والایی دارند به همین خاطر باید بدانیم چه می‌گویند و این کتاب نیز در همین راستا نگارش شده‌است.

وی افزود: بخشی از تاریخ و فرهنگ ما مدیون محمود دولت‌آبادی و قلم اوست و در کمتر داستانی می‌توان همچون کلیدر زندگی را تجربه کرد.

کد N1799905

وبگردی