آفتاب

جنگ علیه تروریسم هنوز به پایان نرسیده است

جنگ علیه تروریسم هنوز به پایان نرسیده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «تاس» تصریح کرد که جنگ علیه تروریسم هنوز به پایان نرسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «علی لاریجانی» در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس گفت که تهران به کمک به دمشق برای مبارزه با تروریست‌ها ادامه می‌دهد چرا که جنگ علیه تروریسم در خاورمیانه هنوز به پایان نرسیده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره این‌که آیا ایران تصمیم دارد بعد از پیروزی سوریه بر تروریست‌ها به حضور نظامی خود در این کشور ادامه دهد یا خیر گفت: «ما در همان مراحل اولیه جنگ علیه تروریسم، و زمانی که عراق و سوریه از ما درخواست کردند به روند مبارزه پیوستیم و تا زمانی که لازم باشد به کمک به آنها ادامه می‌دهیم. زمانی که دیگر کسی به کمک ما نیاز نداشته باشد، ما نیز کمک به مبارزه را متوقف می‌کنیم.»

لاریجانی ادامه داد: «ایران و روسیه در خط مقدم جنگ علیه تروریسم بودند و این درست زمانی بود که دیگران تنها درباره آن حرف می‌زدند. ائتلاف‌های زیادی برای مبارزه با تروریسم شکل گرفت ولی این مسائل تنها روی کاغذ بود. برخی کشورها می‌گفتند که در حال مبارزه با تروریسم هستند ولی در عمل هیچ اقدامی انجام ندادند. با این وجود ایران و روسیه گام‌هایی عملی برداشتند و همگان شاهد آن بودند؛ گام‌هایی که موفقیت‌آمیز بودند.»

وی همچنین گفت که داعش  متحمل شکست سنگینی در عراق و سوریه شده است.

لاریجانی ادامه داد: «ولی آیا پرونده تروریسم و فعالیت‌های داعش در منطقه بسته شده است؟ خیر. ما باید بپذیریم که همچنان تروریست‌هایی در سوریه هستند که احتمال ورود آنها به کشورهای دیگر وجود دارد».

 

 

کد N1799847

وبگردی