آفتاب

وزیر اطلاعات: متاسفانه دنیای اسلام شاهد اختلافات و درگیری‌هایی است/امیدوارم طعم وحدت را بچشیم

وزیر اطلاعات: متاسفانه دنیای اسلام شاهد اختلافات و درگیری‌هایی است/امیدوارم طعم وحدت را بچشیم

ایسنا نوشت:حجت‌الاسلام والمسلمین علوی گفت: در کنفرانس وحدت اسلامی کمیسیون‌های زیادی برگزار می‌شوند که در آن نظرات اندیشمندان مورد تبادل قرار می‌گیرد و از این طریق صفوف مسلمانان به هم نزدیک‌تر خواهد شد.

وزیر اطلاعات در حاشیه سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در جمع خبرنگاران درباره این کنفرانس و ضرورت وحدت در جهان اسلام گفت: بی تردید گفت‌وگو یک عامل اثرگذار در نزدیک شدن نظرات و افکار به یکدیگر است و هنگامی نظرات به یکدیگر نزدیک شود، دل‌ها نیز به هم نزدیک می‌شوند.

وی یادآور شد: ما در طول ۳۱ سالی که از این کنفرانس گذشته، این تجربه را به دست آوردیم که برگزاری این کنفرانس‌ها در نزدیک شدن صفوف اسلامی و یکی شدن فرهنگ حاکم بر جامعه اسلامی آثار ارزشمندی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی ادامه داد: امروز شاهد صحبت‌های اثرگذار رئیس‌جمهور بودیم و در طول برگزاری این کنفرانس کمیسیون‌های زیادی برگزار می‌شوند که در آن نظرات اندیشمندان مورد تبادل قرار می گیرد و این می‌تواند صفوف مسلمانان را به هم نزدیک‌تر کند.

وی خاطرنشان کرد: ما در این سال‌ها شاهد فراز و نشیب‌هایی بودیم و متاسفانه دنیای اسلام شاهد اختلافات و درگیری‌هایی بوده است که مسلمانان در این درگیری‌ها جان‌شان را از دست داده‌اند. امید است به برکت هم‌اندیشی و نزدیک شدن افکار و دل‌ها، بتوانیم این اتفاقات را پشت سر بگذاریم و طعم شیرین وحدت را بچشیم.

29216

 

کد N1799788

وبگردی