آفتاب

باید اراده جامعه اسلامی برای برپایی تمدن نوین اسلامی را به صورت واحد درآوریم

باید اراده جامعه اسلامی برای برپایی تمدن نوین اسلامی را به صورت واحد درآوریم

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه امروز نیاز داریم که بازسازی تمدن اسلامی را شروع کنیم،‌گفت: باید اراده جامعه اسلامی برای برپایی تمدن نوین اسلامی را به صورت واحد درآوریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله محسن اراکی در سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ضمن فرارسیدن ایام مبعث رسول اکرم و میلاد با سعادت امام صادق(ع) گفت: پیام اصلی این همایش بزرگ این است که جامعه اسلامی باید به صورت واحد به مبارزه با هجوم فرهنگی، استکباری و نفاق فرهنگی، سیاسی، اقتصادی یکدست و یکپارچه باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: امروز در این اجتماع و گردهمایی جهانی اعلام می‌کنیم که مرحله تهاجم بی‌دفاع به کشورهای اسلامی به پایان رسیده است و یک خیزش یگانه و یکپارچه جهان اسلام آغاز شده است.

وی ادامه داد: اینکه ملت عراق، سوریه و لبنان با همکاری ملت ایران و رزمندگان کشورهای افغانستان و پاکستان یکپارچه در برابر هجوم استکبار جهانی به سرکردگی داعش و گروه‌های تروریستی ایستاده‌اند نشانگر این است که مرحله نوینی در جهان اسلام آغاز شده است.

آیت‌الله اراکی تاکید کرد: امروز نیاز داریم که بازسازی تمدن اسلامی را شروع کنیم و شکست داعش شکست گروه تروریستی نبود بلکه شکست کل جهان استکبار قلمداد می‌شود که آن را با دست خود ساخته بود.

وی با بیان اینکه امروز باید در این کنفرانس عملیات پی‌ریزی برای تمدن اسلامی را آغاز کنیم، اظهار داشت: انتظار داریم علما و نخبگان شرکت‌کننده در زمینه تدوین و اساس تمدن اسلامی راهکارهایی برای پیاده‌سازی تمدن اسلامی پیشنهاد دهند.

وی ادامه داد: باید اراده جامعه اسلامی برای برپایی تمدن نوین اسلامی را به صورت واحد درآوریم و جامعه اسلامی به هویت محمدی بازگردد و یک امت واحده شود.

آیت‌الله اراکی گفت: انتظار داریم که این اجلاس بزرگ راه را برای برپایی تمدن نوین اسلامی هموار سازد.

وی با اشاره به امکانات جهان اسلام گفت: بیش از یک میلیارد و نیم نفر مسلمان در کل جهان حضور دارند و در منطقه خود ۷۰ درصد کل انرژی را در اختیار داریم که شامل مهم‌ترین بنادر و آبراه‌ها می‌شود. با این همه ثروت اقتصادی و موقعیت ویژه ژئوپولتیک و نیروهای انسانی مستعد و نابغه علمی می‌توانیم تمدن نوین اسلامی را پی‌ریزی کنیم و باید این راه آغاز شود.

وی با ارائه پیشنهاد مبنی بر تشکیل کمیته‌ای در این راستا گفت: اگر بتوانیم کمیته اجرایی برای پیگیری پیشنهادات تشکیل دهیم که به طور مرحله‌ای نسبت به ایجاد وحدت در جهان اسلام و زمینه سازی اقدام کند. باید از شخصیت‌های برجسته اسلام می‌توانیم استفاده کرده و به سمت اهدافی که در نظر داریم پیش رویم.

کد N1799718

وبگردی