آفتاب

ساخت مجموعه استخر دانشگاه تهران آغاز شد

ساخت مجموعه استخر دانشگاه تهران آغاز شد

مراسم افتتاح عملیات اجرایی ساخت مجموعه استخر و سالن بدن سازی دانشگاه تهران دوشنبه 13 آذر 1396 در پردیس شمالی دانشگاه تهران، برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاح عملیات اجرایی ساخت مجموعه استخر و سالن بدن سازی دانشگاه تهران با حضور رئیس و معاون فرهنگی دانشگاه تهران، معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه، رئیس دانشکده تربیت بدنی و تعدادی دیگر از روسای پردیس‌ها و دانشکده‌ها و نیز مدیران دانشگاه، جمعی از دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه، دوشنبه 13 آذر 1396 در پردیس شمالی دانشگاه تهران، برگزار شد.

در این مراسم، محمود نیلی احمدآبادی گفت: برگزاری مراسم آغاز عملیات اجرایی مجموعه استخر دانشگاه تهران را در پردیس شمالی این دانشگاه به فال نیک می‌گیریم. این مجموعه در واقع دومین استخر در پردیس شمالی دانشگاه تهران خواهد بود.

نیلی احمدآبادی با اظهار رضایت از اینکه یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه امروز به عنوان یک کارآفرین سرمایه گذاری برای ساخت این مکان ورزشی را عهده‌دار شده است، تصریح کرد: این که دانشگاه با حفظ ارزش‌های خود از توان بخش خصوصی برای توسعه و فعالیت‌های عمرانی بهره‌مند شود امر مبارکی است که باید با جدیت دنبال شود.

رئیس دانشگاه تهران، ضمن تأکید بر اهمیت تمام برنامه‌ها و سیاست‌ها در استانداردهای با نام و برند دانشگاه تهران باشد لذا هر برنامه‌ای که ما انجام می‌دهیم، چه آموزشی یا پژوهشی باشد و چه عمرانی و یا نیرویی که جذب می‌کنیم، باید این شاخص‌ها و استانداردها را داشته باشد.

رئیس دانشگاه تهران توجه به استانداردهای لازم برای ساخت و سازهای دانشگاهی را یک اصل مهم دانست و افزود: متأسفانه در برخی موارد می‌بینیم که ساخت‌و‌سازهای به صورت غیر اصولی و بدون توجه به استانداردهای لازم اتفاق می‌افتد. گاهی فضایی را می‌سازیم اما برای پارکینگ مراجعین فکری نمی‌کنیم، مکانی را طراحی و اجرا می‌کنیم اما بحث‌های مقاوم‌سازی را مورد غفلت قرار می‌دهیم. برای اینکه در دانشگاه یک رویه مناسب جاری باشد شورایی را برای نظارت بر امور معماری و عمرانی دانشگاه تشکیل داده‌ایم که از این پس هر ساخت و سازی باید اول به تأیید این شورا برسد. از جمله این مجتمع نیز باید به طور دقیق استانداردهای این شورا را رعایت کند تا در مرحله بهره‌برداری با مشکلی روبه‌رو نشود.

رئیس دانشگاه تهران در پایان، گفت: این پروژه نمونه بارز جذب سرمایه‌گذار از جامعه ایرانی و بین‌المللی در طرح‌های دانشگاه است و دانشگاه طرح‌های بسیاری را در دست انجام دارد که قطعاً باید از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این زمینه استفاده کند.

پیش از سخنان رئیس دانشگاه، مجید سرسنگی (معاون فرهنگی دانشگاه تهران) گفت: بسیار خوشحالیم که در آستانه روز بزرگ 16 آذر توانستیم دو پروژه مهم ورزشی را آغاز کنیم. این موضوع نشانگر اهمیتی است که دانشگاه برای دانشجویان و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی آن‌ها قائل است.

معاون فرهنگی دانشگاه گزارشی را از شروع اقدامات مربوط به این پروژه ارائه کرد و گفت: هرچند انجام این پروژه‌ها سخت است و زمان زیادی را طلب می‌کند اما تصور اینکه تا یک سال آینده دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان عزیز ما می‌توانند از امکانات استاندارد و قابل توجه یک مجموعه ورزشی استفاده کنند، تصور اینکه دانشجویان خوابگاهی ما می‌توانند بخشی از اوقات فراغت خود را در این مکان سپری کنند و تصور اینکه ورزشکاران رشته شنای دانشگاه از این پس قادر هستند در یک استخر استاندارد و مجهز به تمرین و مسابقه بپردازند، تحمل تمامی مشکلات را آسان می‌سازد.

سرسنگی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های ممتاز دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: به یک عبارت دانشگاه تهران دانشگاه ثروتمندی است. شاید در حال حاضر ما با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کنیم اما این دانشگاه ظرفیت‌هایی دارد که برای سرمایه گذاران و مشارکت کنندگان بخش خصوصی جذاب است. اعتبار دانشگاه و نام آن بزرگ‌ترین سرمایه این نهاد آموزش عالی است. این به ما بستگی دارد که تا چه میزان می‌توانیم از این سرمایه‌ها در جهت توسعه دانشگاه استفاده کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران بر لزوم بهره مندی از توان بخش خصوصی، خیرین و واقفین در توسعه فرهنگی و ورزشی دانشگاه تأکید و تصریح کرد: در صدد هستیم، موضوع نذر و وقف فرهنگی را به شکل جدی دنبال کنیم تا با استفاده از توان خیرین و واقفین زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی دانشگاه را افزایش دهیم. با این کار می توان موضوعی را که برای دهه ها مغفول واقع شده در مدتی کوتاه سامان داد و دانشگاه تهران را که از نظر علمی پیشتاز است، از منظر فضاهای فرهنگی و ورزشی نیز سرآمد کرد.

سرسنگی پرداختن به امر ورزش را یکی از مهمترین و موثر ترین اقدامات برای تأثیرگذاری بر جسم و روح دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه دانست و گفت: هرچه در بخش ورزش سرمایه گذاری کنیم کم است زیرا با این سرمایه گذاری دانشجویان را از پرداختن به ناهنجاری‌ها دور کرده و به سوی هنجارها سوق خواهیم داد.

وی در پایان سخنان خود از همکاری و حمایت بخش های مختلف دانشگاه، ازجمله رئیس دانشگاه تهران، معاونت‌های برنامه‌ریزی و اداری و مالی، اداره کل تربیت بدنی و نیز سرمایه گذار این پروژه تشکر و قدردانی کرد.

در این مراسم همچنین فاضل نورانی، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد تربیت بدنی و سرمایه گذار ساخت پروژه نیز به سخنرانی پرداخت و شرایط پروژه را تشریح کرد و ابراز امیدواری کرد ظرف یک سال این پروژه به بهره برداری برسد.

همایش پیاده روی به مناسبت روز دانشجو نیز در همین روز برگزار شد و به قید قرعه به شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا شد.

کد N1799401

وبگردی