آفتاب

تاکید کرباسیان بر خصوصی‌سازی شرکت‌های بیمه البرز، آسیا و دانا

تاکید کرباسیان بر خصوصی‌سازی شرکت‌های بیمه البرز، آسیا و دانا

وزیر اقتصاد گفت: ضریب نفوذ بیمه باید از 2.2 درصد به 7 درصد در پایان برنامه ششم برسد که در این راه باید خصوصی‌سازی در بیمه را دنبال کنیم و سه شرکت البرز، آسیا و دانا واگذار شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مسعود کرباسیان صبح امروز در بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه اظهار داشت: بیمه‌ها از منابع مازادی که دارند باید بتوانند سود ایجاد کرده و سرمایه مازاد خود را وارد بازار سرمایه کنند.

وی گفت: طی سال‌های اخیر صندوق‌های بیمه عملکرد خوبی داشتند و به لحاظ پوشش ریسک، می‌توانند از منابع مازاد خود بهره گیرند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: دو سیاست درباره اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده که یکی از آنها تاب‌آوری اقتصاد کشور و دیگری کاهش آسیب‌پذیری است.

وی گفت: باید بتوانیم اقتصاد امن را در هر بخش و سازمانی تعریف کنیم.

کرباسیان ادامه داد: اهمیت بیمه در حوزه‌های مختلف معادن، نفت، گاز، پالایشگاه‌ها، حمل و نقل، راه‌آهن و جاده‌ها بسیار زیاد است و صنعت بیمه نقش پررنگ‌تری باید ارائه دهد.

کرباسیان افزود: انتظار ما افزایش نفوذ بیشتر بیمه در زندگی مردم است تا بتواند ایجاد استاندارد کرده و ایمنی و امنیت بیشتری را در جامعه به وجودآورد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: متاسفانه سهم ما در بیمه‌های زندگی کم است و دربرنامه ششم باید سهم بیمه زندگی به 50 درصد رسیده تا بتوانیم در خاورمیانه سهم بیمه‌های زندگی را افزایش دهیم.

وی گفت: ضریب نفوذ بیمه باید از 2.2 درصد به 7 درصد در پایان برنامه ششم برسد که در این راه باید خصوصی‌سازی در بیمه را دنبال کنیم و سه شرکت البرز، آسیا و دانا واگذار شوند.

وی افزود: بیمه مرکزی باید تنها نقش سیاستگذار را داشته باشد و سایر بیمه‌ها به جز ایران که در اختیار دولت است خصوصی شوند. ما به طور جد به خصوصی‌سازی و اصل 44 تاکید داریم.

کرباسیان افزود: از پس از برجام بحث‌های بیمه اتکایی آغاز شده و آن را به طور جد پیگیری می‌کنیم. ما امروز دیگر صندوق بیمه در صنعت نفت نداریم و همه ریسک‌ها به صنعت بیمه منتقل شده است.

کد N1799275

وبگردی