آفتاب

از زمان وقوع زلزله تا امروز ۵ تولد ثبت شده‌است

از زمان وقوع زلزله تا امروز ۵ تولد ثبت شده‌است

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ثلاث باباجانی گفت: در این شهرستان ۳۴ خانه بهداشت و ۵ مرکز جامع خدمات سلامت وجود دارد که بخشی از آنها در زلزله غرب کشور، آسیب دید و کانکس، جایگزین برخی از آنها شده است.

به گزارش ایلنا؛‌ پویان احمدی با بیان اینکه مرکز زلزله غرب کشور در منطقه ازگله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی بود، افزود: اولین کانکس از ۲۸ کانکسی که پس از وقوع زلزله به شبکه بهداشت و درمان ثلاث باباجانی اختصاص یافت را برای تسهیلات زایمانی مادران باردار در نظر گرفتیم و صبح اولین روز پس از زلزله، شاهد اولین تولد در این شهرستان در کانکس بودیم.

وی اظهار داشت: در شهرستان ثلاث باباجانی ۵۲۴ مادر باردار شناسایی و ویزیت شده اند و خوشحالیم که از زمان وقوع زلزله تاکنون، ۵ تولد در این منطقه، ثبت شده است همچنین چادرهای اهدایی به شبکه بهداشت و درمان ثلاث باباجانی را با اولویت مادران باردار توزیع کردیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ثلاث باباجانی یادآور شد: اولین اقدام ما پس از وقوع زلزله، فعال نگه داشتن درمانگاه تازه آباد؛ مرکز شهرستان و اعزام مصدومان به شهرستانهای جوانرود و کرمانشاه بود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه سلامت در فرمانداری ثلاث باباجانی در روز چهارم وقوع زلزله، گفت: تمام امکانات مورد نیاز از جمله ۷ کانکس، چادر برای اسکان و نیروی بهداشتی و درمانی را به ازگله که کانون زلزله بود، فرستادیم.

دکتر احمدی خاطرنشان کرد: بیمارستان صحرایی در شهرستان ثلاث باباجانی با کمک نیروهای دانشگاه علوم پزشکی قزوین، راه اندازی شد و نیروهای درمانی و پزشکان متخصص در رشته های مختلف از جمله ارتوپدی، زنان، داخلی و قلب از دانشگاه های علوم پزشکی گیلان و تبریز در آن مشغول به فعالیت شدند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ثلاث باباجانی در پایان یادآور شد: تا کنون حدود ۱۱ هزار نفر به بیمارستان صحرایی و ۱۱ هزار نفر نیز به درمانگاه تازه آباد مراجعه و خدمات پزشکی و تخصصی را دریافت کردند.

کد N1799253

وبگردی