آفتاب

تهیه و تدوین بیانیه ماموریت برای کادر تربیتی مدارس

تهیه و تدوین بیانیه ماموریت برای کادر تربیتی مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تهیه و تدوین بیانیه ماموریت برای کادر تربیتی مدارس خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی فیض شب گذشته در نشست آموزشی – تخصصی روسای ادارات امور تربیتی آموزش و پرورش سراسرکشورگفت: پرچم امور تربیتی توسط شهیدان رجایی و باهنر بر افزاشته شده است، لذا اهتمام و رسالت مسئولین و دست اندرکاران امور تربیتی استمرار این مسیر و بر افراشته نگه داشتن این پرچم است.

وی خدمت در عرصه تعلیم و تربیت و به ویژه حوزه پرورشی و امور تربیتی را توفیق الهی دانست و اظهار داشت: اگر در طول عمر و دوران خدمت موفق به هدایت انسانی باشیم همین توفیق ذخیره ای برای آخرتمان خواهد بود .

فیض در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات این حوزه در طول یک سال گذشته پرداخت و انجام مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی، توجه به منابع انسانی، شفاف سازی ماموریت ها در حوزه معاونت، تنظیم بیانیه ماموریت، تنظیم ماموریت برای سازمان دانش آموزی و جلوگیری از موازی کاری و تقسیم کار برای تشکل‌های دانش آموزی را از تغییرات پیش بینی شده در معاونت پرورشی و فرهنگی عنوان کرد .

وی افزود: در مجموعه آموزش و پرورش تشکل‌ها به صورت قانونی تعریف شده، اما برای فعالیت آنها حد و مرزی پیش بینی نشده است .

معاون پرورشی و فرهنگی هم چنین از تهیه و تنظیم بیانیه ماموریت برای کادر تربیتی مدرسه خبرداد و اظهار داشت: این اقدام در فرآیند تصویب قرار دارد.

وی به تعریف مدرسه آرمانی پرداخت و گفت: مدرسه آرمانی مدرسه‌ای است که در آن اهداف مندرج در سند تحول بنیادین محقق شده و فارغ التحصیلان آن باید جامع الاطراف بوده و تربیت متوازن داشته باشند .

فیض به ویژگی‌های مدرسه مطلوب و ایده آل نیز اشاره کرد و مدرسه عبادت و تدبر، مدرسه تفکر و حقیقت جویی، مدرسه تعهد و شریعت، مدرسه خلاقیت و نوآوری، مدرسه دانش و فناوری، مدرسه مهارت و اشتغال، مدرسه زندگی و خانواده، مدرسه اخلاق و بشر دوستی، مدرسه سیاست، انقلاب و تمدن، مدرسه هنر، مدرسه ایمنی و بهداشت، مدرسه ورزش و تندرستی، مدرسه طبیعت و مدرسه رسانه و فضای مجازی را از مهم ترین ویژگی مدرسه مطلوب بر شمرد .

وی با تاکید براینکه مدرسه مطلوب مدرسه‌ای است که باید دارای این خصوصیات باشد به تبیین ویژگی‌های فارع التحصیلان این مدرسه پرداخت و تصریح کرد: برای پیگیری این ویژگی‌ها در مدرسه، متولیان امر تعیین و سازمان ها و تشکل های دانش آموزی از جمله اتحادیه انجمن های اسلامی، سازمان دانش آموزی، سازمان جوانان و هلال احمر و بسیج دانش آموزی متولی اجرای برنامه های پیش بینی شده می باشند.

فیض گفت: برای اجرای این برنامه ها در صورت عدم حضور تشکل های مذکور، تشکل جایگزین پیش بینی شده است و در صورت عدم حضور تشکل اصلی و جایگزین، کار به عهده شورای دانش آموزی خواهد بود .

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وظایف مدیر، معاون و مربی پرورشی، جریان کلی تربیت جامع دانش آموزان در فرایند تربیت رسمی عمومی را در وهله اول بر عهده مدیران، معاونین و مربیان پرورشی مدارس دانست.

کد N1799239

وبگردی