آفتاب

برآورد خسارت زلزله کرمانشاه برای صنعت بیمه ١٣٠ میلیارد تومان است

برآورد خسارت زلزله کرمانشاه برای صنعت بیمه ١٣٠ میلیارد تومان است

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: کنترل نظارت مالی در صنعت بیمه در حال انجام است و نحوه نظارت بر منابع بیمه‌های عمر را به صورت جدی‌تر دنبال خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ صبح امروز عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی در بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه با عنوان مدیریت ریسک و بیمه الزامات ، چالش ها و راهکارها با اشاره به زلزله اخیر در کرمانشاه اظهار داشت: زلزله اخیر کرمانشاه یکی از حوادث ناگواری بود که رخ داد و شرکت‌های بیمه تلاش زیادی برای این اتفاق کردند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده خسارات این زلزله برای صنعت بیمه ١٣٠ میلیارد تومان برآورد می‌شود که از این میزان ٢٥ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است.

همتی با اشاره به رشد صنعت بیمه در میان صنایع دیگر افزود: صنعت بیمه رشد قابل قبولی از سال 73 تاکنون داشته است. ضمن آنکه رشد خسارت با رشد حق بیمه متعادل بوده است.

وی تصریح کرد: مدیریت ریسک جزو  الزامات حاکمیتی بیمه مرکزی است و بیمه مرکزی باید ریسک بیمه‌گر را رصد کند. ما برنامه بلند مدتی را برای مدیریت ریسک  در بیمه مرکزی در دست اجرا داریم.

رئیس کل بیمه مرکزی خاطر نشان کرد: کنترل نظارت مالی در صنعت بیمه در حال انجام است و نحوه نظارت بر منابع بیمه‌های عمر را به صورت جدی‌تر دنبال خواهیم کرد.

ادامه دارد...

کد N1799222

وبگردی