آفتاب

هاشمی زدایی از دانشگاه آزاد، توهین به مردم است/ نگاه امنیتی به درد پادگان می‌خورد نه دانشگاه

هاشمی زدایی از دانشگاه آزاد، توهین به مردم است/ نگاه امنیتی به درد پادگان می‌خورد نه دانشگاه

قائم مقام حزب اعتمادملی در مراسمی که بمناسبت بزرگداشت روز دانشجو به دعوت انجمن دانشجویی فرارو در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزار شد، از روحانی خواست به وعده های خود پایبند باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول در سخنانی به مناسبت روز ۱۶ آذر، به سابقه تاریخی این روز مهم و حوادثی که در طی دوران مختلف بر جنبش دانشجویی گذشته اشاره کرد و گفت : جنبش دانشجویی در ایران ۶۴ سال قبل با تقدیم شهدایی در راه آزادی و نفی استبداد شاهنشاهی و استعمار خارجی در ایران کلید خورد و آن سه قطره خون اهورایی سالهاست که گرم و تازه بر تارک دانشگاه می‌درخشد و هرسال شور و حرکتی تازه می‌آفریند.دانشجویان در همه عرصه‌های انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرمت و آزادی‌خواهی ملت و نفی استبداد و انحصارگرایی در عرصه سیاست و اقتصاد و فرهنگ، نقش آفرین و مبدا تحول بوده‌اند .

نماینده مردم اندیمشک و شوش در اولین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن اشاره به لزوم برگزاری باشکوه این روز مهم توسط دانشجویان گفت: هیچ نهاد و مسئول دانشگاهی حق ندارد دانشجو را از برگزاری این روز بزرگ منع کند. دولتمردان مدیون و خدمتگزار مردم و بخصوص دانشجویان هستند. البته صدای انتقاد و اعتراض دانشجو هرگز خاموش نمی‌شود و در زمان‌های مختلف با توجه به نیازهای جامعه و مردم، مطالبات مختلف از سوی آنها مطرح می شود.

قائم مقام حزب اعتمادملی با بیان اینکه روز دانشجو روز فریاد حق خواهی و آزادیخواهی و بازشناسی دانشجویان فهیم کشور است، اظهار کرد: وجود این موذن‌ها برای جامعه‌ای که خواب است یا خودش را به خواب زده است از نان شب واجب‌تر است. زمزمه‌های شیطانی" دانشجو چه کار به سیاست دارد " باید از محیط دانشگاه برچیده شود و درد و دغدغه مردم باید اولویت فکری دانشجویان باشد .

 منتجب نیا خطاب به روسای دانشگاه‌ها اعلام کرد: دانشجو تهدید نیست بلکه فرصت است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه ضمن انتقاد از وجود برخی  نگاه‌های امنیتی و تنگ نظری‌ها در فعالیت‌های سیاسی - دانشجویی اظهارکرد: نگاه امنیتی به درد پادگان می‌خورد و نه دانشگاه. مسئولان امر باید به دانشجو و دانشگاه به چشم فرصت سازنده نگاه کنند و نه تهدید . باید تلاش این جوانان ساماندهی، قانونمند و هدفمند شود تا دردی از جامعه رفع شود . از مسئولان می‌خواهم که همراه دانشجویان شوند و مطالبات به حق آنها که حلقوم و زبان مردم هستند را توجه کنند.

وی دولت روحانی را وامدار جوانان و دانشجویان دانست و گفت: هیچ مسئول دولتی حق ندارد در سطح کشور برای روز دانشجو شرط و شروطی برای فعالیت دانشجویان بگذارد و یا آنها را دلسرد و منزوی کند. آقای رئیس دانشگاه و نماینده فلان نهاد و فرماندار شهر، شما حق ندارید به بهانه‌های مختلف با درخواست برنامه‌های تشکل های قانونی دانشجویی مخالفت کنید. مگر شما قدرتتان را از همین مردم و دانشجویان و انتخاب‌های درستشان بدست نمی‌آورید .

منتجب نیا ضمن انتقاد از خبرهای تلخی که از نحوه مدیریت در دانشگاه آزاد کشور به گوش می‌رسد، اعلام کرد: اخباری از وجود لیست‌های سیاه برای جلوگیری از سخنرانی چهره‌های اصلاح‌طلب و اعتداگرا در دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور به گوشمان می‌رسد که امیدواریم صحت نداشته باشد که در غیر اینصورت باید اعلام کنم که این حرکت بسیار ناصواب و نمک نشناسی است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: هاشمی‌زدایی از دانشگاه آزاد ظلم به امام ره بعنوان یکی از حامیان دانشگاه آزاد است که همواره آیت الله هاشمی را در تشکیل و رونق این دانشگاه پشتیبانی می کرد . این توهین به مردم و دلسوزان واقعی دانشگاه آزاد و قدرناشناسی نسبت به بزرگان است که تریبون دانشگاه آزاد در اختیار یک جریان خاص قرار بگیرد و اصلاح‌طلبان نتوانند در آنجا سخنرانی کنند . بنده حتما این گلایه ها را به بزرگان نظام خواهم رساند .

کد N1799033

وبگردی