آفتاب

دستگیری ۵۱۱ سارق و فروشنده مواد مخدر پایتخت در عملیات رعد ۵

دستگیری ۵۱۱ سارق و فروشنده مواد مخدر پایتخت در عملیات رعد ۵

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۵۱۱ سارق و خرده‌فروش مواد مخدر و انهدام ۱۷ باند سارقان در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی به اجرای طرح رعد 5 اشاره و اظهار داشت: در ادامه سلسله عملیات‌های طرح رعد از دیروز پنجمین مرحله طرح رعد با به‌کارگیری تمام توان مأموران کلانتری‌ها در سراسر تهران بزرگ رقم خورد. 

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: مأموران کلانتری‌ها و پلیس پیشگیری توانستند با 200 حکم قضایی به 200 مخفیگاه مجرمان و سارقان ورود پیدا کنند. 

سردار رحیمی ادامه داد: 17 باند سارقان لوازم خودرو، اماکن دولتی و خصوصی، منزل و قاچاق کالا منهدم شد و 70 دستگاه خودروی مسروقه، 35 دستگاه موتورسیکلت و دوچرخه و 14 قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف و ضبط شد. 

عالی‌ترین مقام انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: در این عملیات 301 نفر سارق و 210 نفر فروشنده مواد مخدر دستگیر شدند. ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه و کالاهای قاچاق بالغ بر 7 میلیارد تومان است. 

سردار رحیمی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه در هر عملیاتی پلیس 200 تا 300 سارق دستگیر می‌شود و کی می‌توان اعلام کرد که تهران از وجود سارقان پاکسازی می‌شود، بیان داشت: در هر عملیات تعداد زیادی سارق و مالخر دستگیر می‌شود ولی این‌گونه نیست که تمام شوند، بلکه بعضی از آنها آزاد شده و یا سارقان از جاهای دیگر وارد تهران می‌شوند ولی باید بگوییم تمام تلاشمان این است که امنیتی را که سارقان فکر می‌کنند در تهران دارند برهم زنیم. 

این مقام ارشد پلیس پایتخت خطاب به مجرمان اعلام کرد: مطمئن باشید دلاورمردان ناجا در کلانتری‌ها، پلیس اطلاعات و امنیت و پلیس مبارزه با مواد مخدر نمی‌گذارند که تهران محل امنی برای اعمال مجرمانه شما باشد. 

سردار رحیمی درباره امکانات پلیس پایتخت اظهار داشت: تلاش ما این است که نیمه پر لیوان را ببینیم. از امکانات و تجهیزات نیروهای انسانی خود حداکثر بهره‌برداری را می‌کنیم و بهانه‌ای در این زمینه نمی‌گیریم اما دنبال تجهیزات و امکانات با شدت و قدرت هستیم. 

وی درباره تعداد مالخر دستگیر شده در این طرح خاطرنشان کرد: تعداد کمی مالخر دستگیر شده اما به مالخرها می‌گوییم آماده باشند به زودی خدمتشان خواهیم رسید.

کد N1799029

وبگردی