آفتاب

عبدالله صالح: دوران حوثی‌ها به سر رسیده است

عبدالله صالح: دوران حوثی‌ها به سر رسیده است

ایسنا نوشت: رئیس جمهوری پیشین یمن که علیه همپیمانان سابق خود کودتا کرده است، گفت: جایگاه طبیعی یمن در میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.

به گزارش روسیا الیوم، علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ الرأی کویت تصریح کرد: در یمن ممکن نیست که معادله "دولت کوچکی در داخل یک دولت" به وقوع پیوندد. همزیستی میان دولت و "شبه نظامیان"(حوثی‌ها) وجود ندارد.

وی که جهت‌گیری‌هایش کاملاً پس از همسویی با ائتلاف متجاوز به یمن تغییر کرده است، گفت: دوره قدرت "شبه نظامیان" پایان یافته است و از امروز به بعد همزیستی میان دولت با یک "دولت کوچک" وجود ندارد. جایگاه طبیعی یمنی‌ها در میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.

علی عبد الله صالح مدعی شد: «ما کارهای بسیاری را از انصارالله تحمل کردیم، اما سازش را ترجیح دادیم، دو گزینه در مقابل ما وجود داشت که یکی حفاظت از دولت و نهادها و حفاظت از جان مردممان در سراسر یمن بود و گزینه دیگر ادامه روش "شبه نظامیان" بود و باید  کاری را که لازم بود، می‌کردیم چراکه تاریخ به کسی رحم نمی‌کند.»

وی بدون درنظر گرفتن تجاوزهای وحشیانه ائتلاف سعودی علیه یمن و محاصره اعمال شده توسط این ائتلاف علیه یمن، مدعی شد: علت اصلی رنج‌های که یمن از داخل و خارج متحول می‌شود، حوثی‌ها هستند!

علی عبدالله صالح مدعی شد: "حوثی‌ها از انقلاب و جمهوری و وحدت انتقام می‌گیرند."

وی بر "گشودن صفحه‌ای جدید با کشورهای همسایه و ائتلاف کنندگان با آنها" تاکید کرد.

علی عبدالله صالح همچنین تعهد داد که پس از آنکه آتش بس برقرار شود و محاصره‌ها به ویژه محاصره فرودگاه برداشته شود، وارد مذاکرات مستقیمی از طریق قدرت قانونی که پارلمان نماینده آن است، شود و حوثی‌ها از بین برده شوند و سپس برای مرحله انتقالی تلاش شود.

52310

کد N1798966

وبگردی