آفتاب

شهر زاهدان در تابستان آب مطمئنی خواهد داشت

شهر زاهدان در تابستان آب مطمئنی خواهد داشت

وزیر نیرو با اشاره به افتتاح چهار طرح مهم صنعت آب و برق در سیستان و بلوچستان، گفت: با اجرای این طرح‌ها شهر زاهدان در تابستان آب مطمئنی خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، رضا اردکانیان با تاکید بر اینکه در جریان سفر امروز رییس جمهور به استان سیستان و بلوچستان طرح‌های مهم آب و برق استان به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: پروژه نخست فاز دوم سامانه آب شیرین کن چابهار بود که با این سامانه‌ای که امروز به بهره‌برداری رسید 15 هزار مترمکعب در روز به ظرفیت آب شیرین کن‌ها اضافه شد.

وزیر نیرو افزود: ۶۰ هزار نفر در چابهار، کنارک، منطقه آزاد و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از این پروژه که ۴۹ میلیارد تومان برای آن هزینه شده بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: پروژه دوم آبگیر اختصاصی طرح آبرسانی به هفت شهر در منطقه سیستان بود. این آبگیر ظرفیت معادل چهار هزار و 400 لیتر در ثانیه دارد که از امروز دو هزار و ۵۰ لیتر آن آب را به هفت شهر هیرمند، هامون، بنجار، زهک، زابل، نیمروز و شهر علی اکبر منتقل می‌کند.

اردکانیان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح‌ها در تابستان شهر زاهدان آب مطمئنی خواهد داشت و 20 میلیارد تومان نیز برای این پروژه هزینه شده است.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پروژه سوم برق رسانی به 155 روستای بالای ده خانوار استان است که دو هزار و 629 خانوار از نعمت روشنایی و برق بهره‌مند شدند. برای این پروژه 39 میلیارد تومان هزینه شده است و روستاها در منطقه ایرانشهر، سراوان، زاهدان، نیکشهر، خاش و چابهار واقع شده‌اند.

وی در پایان گفت: پروژه چهارم نیز افتتاح پست 230 کیلوولت در شهرستان دلگان بود که از سال 94 این پروژه شروع شده و با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان امروز به بهره‌برداری رسید. نقش این پست افزایش پایداری شبکه و کاهش افت ولتاژ در این منطقه است.

 

کد N1798859

وبگردی