آفتاب

بازدید کیم از کارخانه تولید تایر کامیون حامل موشک‌های بالستیک/ روزنامه پیونگ‌یانگ: هر لحظه خطر جنگ هسته‌ای وجود دارد

بازدید کیم از کارخانه تولید تایر کامیون حامل موشک‌های بالستیک/ روزنامه پیونگ‌یانگ: هر لحظه خطر جنگ هسته‌ای وجود دارد

رهبر کره‌شمالی از کارگران کارخانه سازنده تایرهای کامیون‌هایی که موشک بالستیک جدید این کشور را حمل کرده بود، دیدن کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در بازدید از کارخانه سازنده تایرهای کامیون‌هایی که برای انتقال موشک بالستیک بزرگ بین قاره‌ای این کشور استفاده شده بود، از کارگران آن تشکر کرد.

کره‌شمالی هفته گذشته قوی‌ترین موشک بالستیک بین قاره‌ای خود را آزمایش کرد.

مردم کره‌شمالی جمعه گذشته و به مناسبت آزمایش این موشک، راه‌پیمایی گسترده  و آتش‌بازی در خیابان‌های پیونگ‌یانگ راه انداختند.

کیم جونگ اون در این کارخانه از کارگران برای تولید سایز بزرگ تایر به منظور حمل موشک بالستیک بدون اتکا به تجهیزات وارداتی تشکر کرد و خواستار افزایش تلاش‌ها برای افزایش تولیدات با هدف تامین رضایت نیاز روزانه در زمینه گسترش اقتصاد و تقویت ظرفیت دفاعی این کشور شد.

از سوی دیگر، کره شمالی امروز –یکشنبه- در واکنش به رزمایش هوایی مشترک بزرگ آمریکا و کره‌جنوبی، این دو کشور را کشورهای جنگ‌افروز خواند و تاکید کرد که این عملیات می‌تواند به جنگ هسته‌ای منجر شود.

این اظهار نظر پس از آن عنوان شد که مشاور امنیت ملی کاخ سفید نسبت به افزایش احتمال جنگ با کره‌شمالی هسته‌ای هشدار داده بود.

رزمایش هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی که پنج روز ادامه دارد و شامل ۲۳۰ جنگنده است، فردا پنج روز پس از آزمایش موشک بالستیک بین قاره‌ای کره شمالی آغاز خواهد شد.

روزنامه حزب حاکم کره‌شمالی با محکومیت این رزمایش در سرمقاله امروز خود نوشت: این اقدامی تحریک آمیز علیه کره‌شمالی است و ممکن است هرلحظه به جنگ هسته‌ای منجر شود.

 

کد N1798835

وبگردی