آفتاب

کمی هم از قدرت خودمان بگوییم؛ #ما_می‌توانیم !

کمی هم از قدرت خودمان بگوییم؛ #ما_می‌توانیم !

تیم ملی ایران در جام جهانی باید در مقابل قدرت‎های فوتبال اروپا قرار بگیرد.

عرفان حاج بابایی: از جمعه شب که نام ایران در کنار نام های بزرگی چون اسپانیا و پرتغال در گروه B رقابت های جام جهانی 2018 قرار گرفت، قدرت تیم های همگروه، ایرانیان فوتبال دوست را مات و محو خودش کرد.

نقل همه محافل شده بود ستارگان بی مانند اسپانیا که در بارسلونا و رئال فعالیت می کنند و یا کریستیانو رونالدویی که احتمالا به زودی توپ طلای پنجم خود را می برد و باید در قالب تیم قهرمان یورو 2016 به مصاف ما برود. کم کم بازیکنان شاخص مراکش هم برای ما ترسناک جلوه کرد. از مهدی بن عطیه دفاع وسط یوونتوس تا اشرف حکیمی که در رئال مادرید ذخیره کارواخال است.

یکی می گفت اولین تیم به جام جهانی صعود کردیم و اولین تیم هم حذف شدیم.دیگری می گفت اگر به روسیه نرویم آبرومند تر است. اما آیا واقعا وضع تیم ملی ما چنین است؟ به راستی که اینطور نیست.

چهارسال پیش قطعا تیم ملی ایران به نسبت امروز ضعیف تر بود. ما با سختی به جام جهانی رسیدیم. از لحاظ بازیکن هم پشتوانه و غنای امروز را نداشتیم. و با قرعه ای نسبتا سخت هم مواجه شدیم. شاید همان هایی که جمعه شب را به جوک ساختن برای تیم ملی اختصاص دادند، همان هایی بودند که سال 2014 می گفتند حالا مسی را چه کسی بگیرد؟

چهارسال پیش همه دنیا دیدند که آرژانتین پرستاره اسیر بازی شجاعانه یوزپلنگان ایرانی شد و شاید اگر داور کمی همراه ما بود، با یک پنالتی می توانستیم پیروز آن میدان باشیم. الان چند سالی از آن بازی می گذرد. کارلوس کی روش بیشتر و بهتر به تیم ملی ایران اشراف پیدا کرده. بازیکنان ما اکثرا در لیگ های اروپایی شاغل هستند و میادین بزرگی چون لیگ قهرمانان اروپا و یا لیگ اروپا را تجربه کرده اند. در حال حاضر تیم ملی ما در هر پست چند بازیکن طراز اول را در اختیار دارد که دست آقای سرمربی را برای هرگونه چینشی باز می گذارد.

در جام جهانی قبلی تیم ایران حمله کردن و گل زدن را بلد نبود اما حالا سبک ما به نسبت چهار سال قبل تغییر کرده. ایران همان سبک محکم و منظم دفاعی خود را حفظ کرده و توانسته فقط با دو گل خورده و بدون شکست به جام جهانی برسد. حالا مهاجم هایی تکنیکی،سرعتی،جوان و گلزن هم به این تیم اضافه شده که توانایی پشت سر گذاشتن هر مدافعی، از بن عطیه گرفته تا پیکه را دارد.

شاگردان کی روش جنگیدن و مبارزه را خوب بلدند. چیزی که باعث می شود تا آن ها از این قرعه سخت نترسند. آن ها خوب می دانند که حتی اگر در گروه مرگ هم باشند باید زنده بمانند و از نام و پرچم ایران دفاع کنند چیزی که بارها ثابت کرده اند به خوبی از پسش بر می آیند.

شاید دیگر نوبت هواداران تیم ملی باشد که ثابت کنند در این راه دشوار همراه و همگام کی روش و بازیکنانش هستند. ایرانیان بار دیگر باید نشان دهند که مثل کوه پشت تیم ملی شان هستند و فارغ از هر نتیجه ای که 7 ماه بعد قرار است به دست بیاید، قدردان زحمات و تلاش اعضای با تعصب تیم ملی فوتبال ایران هستند. ایرانیان از اعتماد به کی روش تا امروز ضرر نکرده اند. شاید بهتر باشد که بازهم در این دریای طوفانی به ناخدایی مثل مستر سی کیو اعتماد کرد تا او با حمایت تک تک ما، کشتی فوتبال ایران را رهبری کند. 

ما به بازیکنان و مربیان تیم ملی #ایمان داریم. #ما_می‌توانیم .

 

 

254 41

کد N1798635

وبگردی