آفتاب

لاریجانی: در سه قوه اختلاف چندانی نداریم

لاریجانی: در سه قوه اختلاف چندانی نداریم

علی لاریجانی با اشاره به اهمیت جلسه سران قوا گفت: ما در سه قوه اختلاف چندانی نداریم و برای حل مشکلات نیاز به هم‌افزایی داریم.

رئیس مجلس در گفت و گوی تلویزونی خود به مناسبت روز مجلس درخصوص انتقادات به قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده موقتی بود و دوره  آن در حال تمام شدن است. در مورد این قانون باید صندوق های مکانیزه طراحی می شد که درحال طراحی است؛ در قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکید شده که باید مطمئن شویم تولید کنندگان مورد حمایت قرار گیرند و برخی صنوف مانند فرش و... باید از مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.
[span]
[span] [span]اهم سخنان وی از این قرار است:

یارانه‎ها نمی‎تواند مختص به افراد تحت پوشش باشد

*این پیشنهاد را که یارانه‌ها فقط به افراد تحت پوشش اختصاص پیدا کند را شنیده‌ام اما این کامل نیست؛ افراد زیادی هستند که نیازمندند اما جزو افراد تحت پوشش کمیته‌های امداد نیستند؛ این موضوع در حال کار شدن است و در جلسه سران قوا نیز بررسی شده است .

جلسه‎های سران قوا ادامه دارد

* ما در سه قوه اختلاف چندانی نداریم؛ باید برای حل مشکلات از ظرفیت‌های قوا استفاده شود و در برخی چالش ها نیاز داریم هر سه قوه با هم کار کنند؛ مانند مساله موسسات مالی اعتباری. چراکه این موضوعات تنها از طریق یک قوه قابل حل نیست؛ لذا نیاز به هم افزایی قوا داریم و قطعا این جلسات ادامه پیدا می کند.

*موضوع قانون گذاری هم نیاز به تصویب دارد و هم نظارت و تاکید بر اجرا؛ بنابراین مجلس هم باید برای اجرای قوانین وقت بگذارد و هم  باتوجه به تغییر شرایط، نیاز به اصلاح قوانین وجود دارد. مضاف برآنکه موضوعات جدید نیز پدید می آید که قانون لازم دارد؛ اما قبول دارم نباید برای هر چیز کوچکی قانون وضع کنیم.

باید برای دریاچه‌ها حق آب درنظر گرفت

*مسئله هوا موضوع مهمی است و قانونی که تصویب شد امر جامعی است که باید همه موارد آن با هم اجرا شود. برای مثال استانداردهای اتوموبیل باید بیشتر شود. در این راستا قانون تصویب کردیم که کنترل بر استاندارهای اتومبیل بیشتر شود، یا درمورد کارخانه‌ها باید نظارت‌ها و کنترل آنها افزایش پیدا کند. لذا در قانون هوای پاک همه موارد باید با هم رعایت شود که اگر اجرا شود شرایط مطلوبی به وجود خواهد آمد. این موضوع تنها مختص به تهران نیست.

*یکی از مسائلی که باید به آن توجه کرد موضوع غبار و خشکی های دریاچه ها مانند دریاچه ارومیه و ... است که باید برای اینها فکر شود. یعنی باید حق آبی درنظر گرفته شود تا بتوان این دریاچه ها را احیا کرد. ما کشور خشکی داریم اما اینهامشکلات زیست محیطی برای ما به وجود خواهند آورد. 

27216

کد N1798615

وبگردی