آفتاب

مایکل فلین اعتراف کرد

مایکل فلین اعتراف کرد

ایرنا نوشت: مشاور پیشین امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا اتهام دروغ گفتن به اف بی آی در پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا را پذیرفت.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، مایکل فلین مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دادگاه پذیرفت که درباره ارتباطش با روسیه به اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) دروغ گفته است.

در دادخواستی که دادستانان قرائت کردند و فلین آن را امضا کرده آمده است که او برای اطلاع از موضع دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل درباره رژیم اسرائیل با «سرگئی کیسلیاک» سفیر پیشین روسیه در واشنگتن ارتباط برقرار کرده است.

او همچنین درباره تحریم های آمریکا علیه روسیه و واکنش این کشور با کیسلیاک گفت و گو کرده است.

فلین پس از اقرار به دروغگویی به اف بی آی، تصریح کرد که نه مجبور به اقرار و نه وعده مجازات خاصی به او داده شده است.

به گزارش ایرنا، فلین تنها سه هفته پس از روی کار آمدن دولت ترامپ، به علت افشای ارتباطش با سفیر روسیه، ناچار به استعفا شد.
رسانه ها پیش از این گزارش داده بودند که وی تصمیم به همکاری با بازرس ویژه پرونده گرفته است.

«رابرت مولر» رئیس پیشین اف‌بی‌آی اکنون هدایت تحقیقات مرتبط با پرونده روسیه را برعهده دارد.

وی علاوه بر فلین علیه چند عضو دیگر ستاد انتخاباتی ترامپ از جمله «پاول مانافورت» رئیس پیشین این ستاد و برخی دستیاران رئیس جمهوری آمریکا ادعانامه صادر کرده است.

مانافورت به 12 مورد از جمله «پولشویی» و «اقدام به توطئه» متهم است؛ گرچه خود این اتهام‌ها را رد می‌کند.

رسانه ها پرونده ارتباط احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه را در کنار بزرگترین رسوایی های تاریخ آمریکا از جمله ماجرای واترگیت و رسوایی اخلاقی «بیل کلینتون» چهل و دومین رئیس جمهوری این کشور قرار می دهند. هر دو رویداد یاد شده به محکومیت رئیس جمهوری وقت و کلید خوردن روند استیضاح منجر شد.

49311

کد N1798167

وبگردی