آفتاب

یک امام جمعه: کم‌آبی بخاطر کمرنگ شدن تقواست/امام جمعه کرج:شوخی کردن برای کسب منصب حرام است

یک امام جمعه: کم‌آبی بخاطر کمرنگ شدن تقواست/امام جمعه کرج:شوخی کردن برای کسب منصب حرام است

تسنیم نوشت: امام‌جمعه کرج با تاکید بر اینکه مسئولان هر رده‌ای در بیان آمار و فعالیت دقت داشته باشند، گفت: آمارهای ارائه شده با زندگی واقعی مردم فاصله دارد و غلوانگیز است.

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کرج، با اشاره به اینکه شوخی و مزاح خارج از عرف سبب آثار‌ نامناسبی در جامعه می‌شود، اظهار داشت: شخص مبتلا به مزاح خارج از شرع نمی‌تواند مسئولیت‌هایی در جامعه اسلامی عهده‌دار شود. شخص بذله‌گو هدف و پیامی را برای مزاح خود در نظر دارد، اگر فردی با شوخی به دنبال رسیدن به هدف حق باشد مجاز است و حضرت امام صادق(ع) بیان می‌کند که حضرت رسول اکرم(ص) دارای مهربانی و طبع شوخ بود.

*شوخی کردن در نزد صاحب منصبی برای دریافت منصب یا مسئولیتی حرام است، افرادی برای لهو و لعب و برای مسخره کردن شخصی در جامعه به شوخی و مزاح روی می‌آورند که امری باطل و حرام است و برخی شوخی‌ها سبب ایجاد کینه در جامعه می‌شود.

* دشمنان با صرف هزینه‌های گزاف و کمک سرویس‌های اطلاعاتی استکباری درصدد نابودی وحدت اسلامی هستند، عده‌ای این ایام را هفته برائت نام‌گذاری کردند که اینان همان "شیعه لندنی" هستند که در این مسیر دشمنان اسلام را تقویت می‌کنند.

*سیره رسول اکرم(ص) تمرکز بر نقاط مشترک است، باید افراد تندرو و افراطی در هر فرقه کنترل شده و از تهمت دوری و مباحث علنی در سطح علمای ادیان برگزار شود.

*رئیس جمهور الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریست را به مجلس ارسال کرده که اگر مجلس در تصویب این لایحه دقت نکند ممکن است امنیت ملی کشور به خطر بیافتد.

* مسئولان هر رده‌ای در بیان آمار و فعالیت دقت داشته باشند، آمارهای ارائه شده با زندگی واقعی مردم فاصله دارد و غلوانگیز است و جایی بانک مرکزی اعلام می‌کند که برای یک ماه 3 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی تخصیص یافته و در دو ماه اخیر این مبلغ را 22 هزار میلیارد تومان اعلام می‌کند که تعجب برانگیز است.  36 درصد بیکاران کشور فارغ التحصیلان هستند که بنا بر گفته برخی از مسئولین بسیاری از دانشجویان قبل از دوره کارشناسی جذب بازار کار می‌شوند که این آمار هم سوال برانگیز است.

* مسئولینی اعلام کردند از سال 93 تاکنون هر سال 685 هزار شغل بوجود آمده است، این آمار با واقعیت‌های جامعه متناسب نیست و با تعداد بیمه خدمات تامین اجتماعی این آمارها را می توان بهتر دریافت.

*فتنه داعش تمام شد که کار بسیار بزرگی بود ولی افرادی در داخل بر خلاف منافع ملی حرکت کرده و در تیتر اول روزنامه خود از نابودی داعش ابزار نارضایتی می‌کنند که لازم است مسئولان با این قلم‌های شکسته برخورد کنند.

مردم از بی‌توجهی مسئولان گله دارند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی میردامادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: امروز مشکل کم‌آبی و قطع نزول باران به دلیل آن است که تقوا در جامعه کمرنگ شده و خداوند می‌گوید اگر تقوا پیشه کنید درهای رحمت به روی شما باز می‌شود.

وی افزود: در شرایط کم‌آبی و خشکسالی باید نماز باران خواند و بسیاری از علما زمانی که خشکسالی پیش می‌آمد، نماز استغاثه می‌خواندند و امسال نیز همچون سال گذشته باید در اصفهان نماز استغاثه بخوانیم تا ان‌شالله درهای رحمت خداوند باز شود.

امام جمعه اصفهان گفت: همچنان مردم از بی‌توجهی مسئولان گله دارند و نباید تا این میزان افراد بیکار در جامعه وجود داشته باشد، بنابراین نمایندگان در قبال این مشکلات مسئولیت شدید دارند. نمایندگان مجلس باید به سیره آیت‌الله مدرس توجه کنند.  12 آذر روز قانون اساسی است و این جریان را دکتر بهشتی کلید زد، امروز بعضی زمزمه قانون اساسی را دارند در حالی که این‌ها تفسیر بی‌جاست و قانون اساسی ما کامل است.

29214

کد N1798084

وبگردی