آفتاب

"دیوار یادبود" در پارک‌ها برای اهداکنندگان عضو ایجاد شود

"دیوار یادبود" در پارک‌ها برای اهداکنندگان عضو ایجاد شود

شهردار تهران گفت: پیشنهاد می‌شود در هر پارک دیوار یادبود برای اهداکنندگان عضو ایجاد شود که نام و تصویرشان در این دیوار نصب شود تا همه مردم بدانند این افراد چه اقدام مهمی را انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نجفی؛ شهردار تهران صبح امروز با حضور در چهاردهمین مراسم بزرگداشت پیوند اعضا (جشن نفس) با بیان اینکه خوشحالم که در این مراسم پراحساس شرکت کردم، گفت: در قبل از صحبت‌هایم با وزیر بهداشت شوخی داشتم و گفتم شما که می‌گویید زیباترین پدیده زندگی، مرگ است، پارتی بازی کنید تا حالا حالاها این زیباترین پدیده سراغ ما نیاید.

او با اشاره به اینکه از آغاز بشر مسئله عمل خیر و کمک به رفع آلام بشری یکی از فعالیت‌های اجتماعی انسان‌ها بوده است که ساده‌ترین شکل آن کمک به نیازمندان و گرفتن دست آنها بوده که در همه نظام‌های دینی به نیکی از این مسئله یاد شده است، گفت: یک تفاوت اساسی بین نگاه مدرن و نگاه قبلی وجود دارد چرا که این گونه فعالیت‌های خیرخواهانه و کمک به هم‌نوعان صرفا یک عامل فردی نیست و عملی دارای ارزش‌های اخلاقی محسوب می‌شده اما حالا در دنیای مدرن بیش از آنکه ارزش اخلاقی باشد به عنوان مسئولیت اجتماعی دنبال می‌شود و حالا شاهدیم که بعد مسئولیت اجتماعی بر ارزش اخلاقی می‌چربد.

نجفی با بیان اینکه انجمن اهدای عضو باید تلاش کند که یک جنبش اجتماعی در این خصوص ایجاد شود، گفت: یک تلاش  مشترک و جریان مردمی می‌تواند جنبش اهدای عضو را سرعت ببخشد.

وی همچنین با بیان اینکه رویکرد شهرداری در ارتباط با شهر، انسان‌محوری است، گفت: همه باید در جهت حل مشکلات اجتماعی دست به دست هم دهیم، چرا که در حال حاضر حل مشکلات جامعه یک مسئولیت اجتماعی و نه ارزش اخلاقی است.

شهردار تهران با بیان اینکه انجمن اهدای عضو باید تلاش کند تا با پشتیبانی هنرمندان و ... یک جنبش اجتماعی دانش‌بنیان و مردمی ایجاد کند، گفت: خوشبختانه انجمن اهدای عضو تمام شرایط را برای ایجاد یک جنبش دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه من برای ترویج فرهنگ اهدای عضو دو پیشنهاد دارم که می‌توانیم وسایل اجرای آن را نیز فراهم کنیم، گفت: پیشنهاد می‌شود در هر پارک دیوار یادبود برای اهداکنندگان ایجاد شود که نام و تصویرشان در این دیوار نصب شود تا همه مردم بدانند این افراد چه اقدام مهمی را انجام داده‌اند و همچنین در قبال هر اهدا کننده یک مسئولیت و تعهد اجتماعی داشته باشیم که درختی را به نام دهندگان عضو غرس کنیم.

نجفی با تاکید بر اینکه شهر به شدت از ضعف اخلاقی رنج می‌برد، گفت: ضعف اخلاق شهروندی را می‌توانیم در ابعاد مختلف شهر از جمله ترافیک و ... ببینیم و این در حالی است که باید اخلاق شهروندی با محبت، ایثار، فداکاری و ... توسعه یابد و شهرداری تهران آماده است که این مهم را انجام دهد.

کد N1798016

وبگردی