آفتاب

توسعه مراکز اسکان برای بیماران صعب‌العلاج/نظارت بر واریز درآمدهای مراکز رفاهی

توسعه مراکز اسکان برای بیماران صعب‌العلاج/نظارت بر واریز درآمدهای مراکز رفاهی

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: با صراحت اعلام می‌کنم بهره‌وری که در آموزش و پرورش است در هیچ نهادی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، منصور مجاوری در گردهمایی ذی‌حسابان ادارات کل آموزش‌ و پرورش کشور اظهار کرد: در حال حاضر مبنای کار وزارت آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین است. رعایت اصول و قوانین پیرامون سند تحول بنیادین از ملزومات است که باید براساس آن گام برداریم.

وی افزود: بحث راه‌اندازی و احیای کمیته منابع درآمدی و اقتصادی اهمیت به‌سزایی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد، ما بنگاه درآمدی برای سایر دستگاه‌ها نیستیم و مدیریت صحیح می‌تواند همه ما را به اهداف مورد نظر برساند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: با صراحت اعلام می‌کنم که بهره‌وری که در آموزش و پرورش است در هیچ دستگاهی وجود ندارد و این بهره وری را با مدیریت بهینه منابع باید افزایش دهیم و به روش‌های جدید شرایط را بهتر کنیم.

وی اضافه کرد: با استفاده از فناوری اطلاعات می‌توان همه امور خود را اداره کنیم. ما در آموزش و پرورش باید به دنبال رشد و توسعه باشیم که با مدیریت بهینه می‌توان به اهداف خود دست پیدا کنیم.

در این گردهمایی، گودرز کریمی‌فر - مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش اظهارکرد: آمارها حاکی است، ۶۹۵ پایگاه پذیرش اسکان نوروزی در ۱۲ هزار مدرسه در قالب ۱۰۵ هزار کلاس درس با ۲۷ هزار نفر عوامل اجرایی از فعالیت‌هایی است که اداره تعاون و پشتیبانی با همکاری ۳۲ استانداری انجام می‌دهد.

وی افزود: تقویت و توسعه مراکز اسکان برای بیماران صعب العلاج یکی دیگر از اقداماتی است که به صورت جدی از سوی آموزش و پرورش استان‌های مختلف دنبال می‌شود.

کریمی‌فر ادامه داد: نظارت دقیق بر انواع قراردادها به خصوص قرارداد مراکز رفاهی، درمانگاهها و تالارها از مهمترین مواردی هستند که انتظار داریم از سوی متولیان امر مورد اهتمام و توجه قرار گرفته شود.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: نظارت بر واریز کلی درآمدهای مراکز رفاهی و درمانی از دیگر مواردی است که باید در این راستا گام‌های اساسی برداشته شود.

کد N1797989

وبگردی